"מתנצל מעומק לבי": זו האמירה הקשה של הרב רפי פרץ נגד הלהט"בים

כשיו"ר הבית היהודי נשאל על מצעד הגאווה בראיון לחדשות 12, הוא השתמש בביטוי חריף ומיד התנצל. עם זאת, מתוך הבנה כי הדבר יעורר סערה אמר, בטרם שידור הראיון: "זה עלול לפגוע באנשים. כשלתי בלשוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך ומירב כהן, חדשות כיפה 06/03/19 18:33 כט באדר א'

"מתנצל מעומק לבי": זו האמירה הקשה של הרב רפי פרץ נגד הלהט"בים
יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הרב רפי פרץ התראיין היום (ד') לפודקאסט של חדשות 12 ונתפס באמירה מביכה על קהילת הלהט"ב, עליה התנצל כבר במעמד השידור ואף הוציא הודעה רשמית מקדימה בטרם הראיון ישודר.

לחדשות כיפה נודע כי במהלך הראיון, שהעניק לעיתונאי ירון אברהם, התייחס ראש רשימת מפלגות איחוד הימין לקהילה הגאה ולמצעד הגאווה ואמר : "אני לא אוהב כלבים בבית. האם אעשה על זה מצעד גאווה?".

מצעד הגאווה בשנה שעברה בירושלים

מצעד הגאווה בשנה בירושליםצילום: פלאש 90. נתי שוחט

הרב פרץ הבין מיד את משמעות אמירתו והתנצל עליה, אך מאחר וידע כי הדבר ישודר בשעות הערב וככל הנראה יעורר סערה, הוא מיהר להוציא הודעת תגובה שבצדה הבהרה והתנצלות.

"היום בצהריים התראיינתי לפודקאסט של הכתב ירון אברהם מחדשות 12", אמר הרב פרץ והוסיף כי "כמענה לשאלה על סוגיית מצעד הגאווה כשלתי בלשוני, באופן שמן הסתם עלול לפגוע באנשים רבים". לדבריו, "מיד אחרי שהדברים נאמרו חזרתי בי מהניסוח - ואני שב ומתנצל מעומק ליבי. ברור לי כי התנצלות זו לא תמנע את הכותרת הערב באופן שיעצים שנאת חינם - ועל כך צר לי מאוד. אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם ולא מתערב לאף אחד באורחות חייו הפרטיים".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה על הדברים ואמרה: "לא ברורה האובססיה של הבית היהודי עם נטיה מינית אולי האביב המתקרב הוא זמן טוב לאוורר את הארון. אחרי עשור שסמוטריץ' שותפו מנסה להתנער ממצעד הבהמות בא הרב פרץ ומזכיר שוב את פרצופם המכוער".