מתכוננים לגשם? המכ"ם הירדני יעזור לכם

החל מהצהריים צפוי גשם ברחבי הארץ, ומכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי מושבת עקב תקלה. כך תוכלו להשתמש במכ"ם הגשם של שכנינו ממזרח - שגם מתעדכן בתדירות גבוהה יותר. ובנוסף - תחזית מזג האוויר

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/12/18 11:59 ט בטבת התשעט

מתכוננים לגשם? המכ"ם הירדני יעזור לכם
גשם, צילום: shutterstock

כל ישראלי שרוצה להתעדכן מתי מגיע הגשם לאזור מגוריו מכיר את מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי. כלי יעיל ופשוט המציג את התקדמות ענני הגשם על פני מפת הארץ. 

אלא שבשבועות האחרונים המכ"ם קרס ומושבת, וחובבי מזג האוויר והגשם נותרו ללא אינדיקציה למצב הגשם המתקרב. במקרה כזה, לא נותר לנו אלא לפנות אל השכנים. המקביל לשירות המטאורולוגי בירדן מפעיל גם הוא מכ"ם גשם מקוון, המתעדכן אף בתדירות גבוהה יותר מאשר זה הישראלי. מעבר לכך, המכ"ם הירדני מכסה אזורים שהישראלי מתקשה בהם, בצפון, בדרום, מדבר יהודה וירושלים.

היכנסו לקישור - מכ"ם הגשם הירדני ופעלו כדלקמן:

1 - לחצו על לחצן ה-PRODUCTS

2 - בחרו rain_intensity

3 - בחרו במפה לפי שעה (שימו לב השעה המוצגת היא שעון ישראל -2, ולכן שעה 8:30 היא בעצם 10:30 בישראל).

4 - הריצו אנימציה.

(קרדיט למדריך: משתמש פורום רוטר - יניב ריז)

מכ"ם הגשם הירדני

מכ"ם הגשם הירדניצילום: צילום מסך

החל מהצהריים - גשם ברחבי הארץ

חזאי 'מטאו-טק', ליאור סודרי, מוסר כי היום (ב') צפוי להיות מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות, ולקראת הצהרים יחל לרדת גשם בצפון הארץ והרוחות יתחזקו, בערב יתחזק הגשם ויתפשט למרכז הארץ, יתכנו רעמים וברקים בודדים.

מחר (ג', צום עשרה בטבת) יהיה מעונן חלקית, בשעות הבוקר ירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה אשר יפסק במשך היום.

ברביעי מעונן חלקית, במהלך הבוקר יתחדש הגשם בצפון הארץ ויתפשט בהדרגה למרכז מלווה בסופות רעמים בודדות. מהערב חשש לשיטפונות בבקעת הירדן ובמדבר יהודה. הרוחות יתחזקו.

בחמישי גשם ירד לפרקים בצפון ובמרכזה, ינשבו רוחות ערות וייתכנו סופות רעמים בודדות, קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ובבקעת הירדן. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי, בצהרים יתמעט הגשם וייחלש.