מתיישבי עמונה תוקפים את מנדלבליט: "עמונה שלנו, קנינו בכסף מלא"

תגובות זועמות בימין לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה כי העלייה לעמונה בשבוע שעבר היתה בניגוד לחוק. בהודעה מטעם מתיישבי עמונה נאמר: "הרכישות בעמונה בוצעו כדת וכדין ואושרו על ידי הגורמים המקצועיים במנהל האזרחי". סמוטריץ': לו גישתו של מנדלבליט היתה מקובלת בראשית ימי המדינה מרבית ההתיישבות לא היתה מוקמת".

חדשות כיפה יהונתן קליין 20/12/18 13:12 יב בטבת התשעט

מתיישבי עמונה תוקפים את מנדלבליט: "עמונה שלנו, קנינו בכסף מלא"
דגן, סמוטריץ', גנץ ובוארון בעלייה המחודשת לעמונה, צילום: הותר לשימוש

זעם בהתיישבות לאחר המתקפה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמר הבוקר (ה') כי העלייה לעמונה בשבוע שעבר היתה 'הפרת חוק'. "מנדלבליט לא יבלבל אותנו", נאמר בהודעה מטעם המתיישבים שעלו לעמונה. "הרכישות בעמונה בוצעו כדת וכדין ואושרו על ידי הגורמים המקצועיים במנהל האזרחי. אנחנו מחכים לאישור שר הביטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו שיאשר רישומן על שמנו - האישור הזה הוא אישור פוליטי-מדיני ונתניהו חייב לתת אותו. זה שלנו. קנינו את זה בכסף מלא, ונתניהו לא יכול למנוע מאיתנו להשתמש ב-40 דונם שרכשנו במיליוני שקלים".

עוד אמרו מתיישבי עמונה: "אנחנו בטוחים שאיילת שקד תפעיל את כל כובד משקלה כדי שבתשובה של הפרקליטות לבית המשפט בעתירה שהגשנו המדינה תודיע שבכוונתה להסדיר את ההתיישבות בעמונה ולאפשר חווה חקלאית במקום כפי שהתב"ע מאפשרת".

לסיום כתבו: "ראש הממשלה נתניהו ושרת המשפטים שקד - זו המחויבות שלכם לאפשר חזרה של דגל ישראל ושל נוכחות יהודית לעמונה. התרוממות הרוח בציבור התומכים שלכם בעקבות החזרה לעמונה הייתה בבחינת מים צלולים על נפש עייפה. עכשיו, אחרי שאנחנו רכשנו כדת וכדין (בהשקעות של מליונים וטובי אנשי מקצוע הערביסטים הכי טובים בארץ נהלו את מסע הרכישות) - עכשיו תורכם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהשתתף בעלייה לעמונה אמר: "צר לי על שהיועץ המשפטי לממשלה, שיש לי הערכה רבה אליו, בחר להתבטא בנושא בלי להכיר את העובדות. שמדובר בקרקעות שנרכשו על ידי המתיישבים כדת וכדין בכסף מלא. תכנית המתאר המחוזית החלה על האזור מאפשרת הקמת מבנים לשימוש חקלאי ולכן העליה לשטח לא היתה מנוגדת לשום חוק. 
לו גישתו הבסיסית של מנדלבליט היתה מקובלת בראשית ימי המדינה מרבית ההתיישבות בארץ ישראל לא היתה מוקמת. אני חש גאווה גדולה על הזכות להמשיך את המפעל הציוני שהחלו בו מייסדי המדינה וקורא ליועץ ולצוותו להצטרף אף הם ולסייע בכך ככל יכולתם".

גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב לדברים ואמר: "אני מעריך מאוד את היועץ המשפטי לממשלה,  אביחי מנדלבליט אדם יקר רציני והגון גם כשאני חולק עליו. עם זאת יש להדגיש כי אדמותיה של עמונה נרכשו בשנתיים האחרונות כדת וכדין  מאותם נפקדים שחיים בחו"ל ועל כן גם מי שטען כי האדמה שייכת לאותם נפקדים טועה. 
מחובתי כאיש ציבור לחזק מהלכים ערכיים מוסריים וציוניים ברמה הגבוהה ביותר והחזרה לעמונה בוודאי לאחר שהאדמה נרכשה היא מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה".