מתחת לרדאר: אושר שיפוץ רחבת הכותל המעורבת

לאחר שהשרות רגב ושקד פרשו מהועדה למקומות קדושים ואחרים לא הסכימו להחליפן, אישרו לאחרונה ראש הממשלה נתניהו והשר שטייניץ את השיפוץ ברחבת הרפורמים והקונסרבטיביים. השר אזולאי לא לקח חלק בהצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 07:53 כא באב התשעח

מתחת לרדאר: אושר שיפוץ רחבת הכותל המעורבת
בנימין נתניהו ויובל שטייניץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר המשבר הגדול שפרץ בעקבות הכוונה לשפץ את הרחבה הדרומית בכותל, עבור המתפללים הרפורמים והקונסרבטיביים, אושרו לאחרונה העבודות מתחת לרדאר הציבורי. כך פורסם אמש (רביעי) באתר 'וואלה'

לפי הפרסום, הועדה למקומות קדושים אישרה את תחילת העבודות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ הצביעו בעד ואילו השר לשירותי דת דוד אזולאי לא לקח חלק בהצבעה.

הרחבה הדרומית בכותל המערבי

הרחבה הדרומית בכותל המערביצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על פי חוק, כל עבודה באתרי דת מחוייבת את אישור הועדה המיוחדת. עד לפני מספר שבועות מי שעמדה בראש הועדה הייתה השרה מירי רגב, שרת המשפטים איילת שקד והשר אזולאי. עם זאת, לפני כחודש הודיעה רגב לנתניהו על כוונתה לעזוב את הועדה, בטענה שהיא מתנגדת לשיפוץ הרחבה שמשמשת לתפילות מעורבות. בהמשך גם שקד פרשה מהועדה והשר אזולאי ביקש להתפטר ממנה.

לאחר שנתניהו לא הצליח למצוא מחליפים לשרות שפרשו, הוא החליט לקחת את סמכויות הועדה אליו ובנוסף שכנע את שטייניץ להחליף את שקד. בכך הובטח רוב לאישור המהלך שאכן עבר חרף התנגדותו של השר אזולאי.