"מתחרט על מה שעשיתי": 3 לוחמים בנצח יהודה הורשעו בהתעללות בסייעני טרור

בית הדין הצבאי ביפו מצא את הלוחמים אשמים, לאחר שהיכו שני פלסטינים כפותים שעזרו למחבל לרצוח שניים מחבריהם בפיגוע בגבעת אסף. אחד מהם אמר: "ראיתי את המראות והכל צף ועלה. מדובר באירוע נקודתי שלא מאפיין אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/19 12:53 ל באדר א'

"מתחרט על מה שעשיתי": 3 לוחמים בנצח יהודה הורשעו בהתעללות בסייעני טרור
לוחמי נצח יהודה בגבעת אסף. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע היום (ה') בהתעללות מחמירה בנסיבות מחמירות, שלושה לוחמים מגדוד נצח יהודה שתקפו מחבלים שנעצרו ונכפתו.

השלושה לקחו חלק בפעילות מבצעית שהובילה למעצרם של שני פלסטינים שנחשדו בסיוע לפיגוע הירי הרצחני בגבעת אסף, במהלכו נפלו שניים מלוחמי הגדוד בחודש דצמבר האחרון.

שניים משלושת הלוחמים החשודים הביעו חרטה על מעשיהם ואחד מהם אף טען כי תמיד הקפיד לחנך את חייליו לכבד כל אדם וכי מעולם הוא לא נחשד בעבירות דומות. "ראיתי את המראות והכל צף ועלה", הסביר בהתייחס לנפילתם של חבריו, יובל מור יוסף ויוסף כהן, זמן קצר קודם למעצר. לדבריו, "מדובר באירוע נקודתי שלא מאפיין אותי, אני מתחרט על מה שעשיתי".

לוחם נוסף שמשמש כמפקד כיתה, הביע חרטה וביקש מחבר השופטים שיגלו הבנה למצבו: "אני מתנצל על מה שקרה ועל עצם המעשה. אני רוצה להגיד שבאתי וגדלתי בבית דתי לאומי שמחנך לתרומה. לא היה לי אף פעם חשד או אירוע מהסוג הזה. אני נחשב לאדם רגיש ולא יודע מה זה אלימות. האירוע לא מאפיין אותי בכלל ואת הדרך שבה פעלתי בשנתיים וחצי שבהן שאני משרת".

אימו של אחד הלוחמים אמרה: "אנחנו מבינים שהוא טעה. אני לא יכולה לשפוט אותו או לעמוד במקומו, כי הוא היה בסיטואציה בלתי אפשרית. הוא נפל רק איפה שהחברים שלו נפלו. במעצר של המחבל הוא התנהל בקור רוח, רק אלוהים יודע מה קרה כשהוא ראה את המקום בו החברים שלו נפלו".

מפקד גדוד נצח יהודה, סא"ל ניתאי עוקש, סיפק עדות אופי לטובת חייליו ואמר בין היתר כי על השופטים לגלות את מידת הרחמים מאחר ומדובר בחיילים "שמקריבים הרבה כדי לשרת בצבא, חלקם בודדים וחלק עלו לארץ לשרת. הפעילות בחטמ"ר בנימין היא אינטנסיבית, במיוחד באירועים האחרונים. הלחץ על הגדוד היה יחסית כבד".

יש לציין כי השלושה חתמו על הסדר טיעון, שאמור לעלות לאישור סופי, במסגרתו יוטלו על הלוחמים עונש מאסר בן כחצי שנה, הורדה לדרגת טוראי ומאסר על-תנאי. גזר הדין הסופי יינתן בתחילת השבוע הבא.