מתווה הפרארי בכותל

רחבת הכותל נצבעה באדום בסוף השבוע כשעשרות רכבי פרארי חנו במתחם לסקרנותם ולמורת רוחם של חלק מהמתפללים. השר אזולאי: "אין כל מקום לתצוגות ראווה במקום קדוש זה". רב הכותל: "היענות תמימה לבקשת חניה. לא נגבה תשלום". ומה יכולות נשות הכותל ללמוד מהמקרה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 10:09 טז בחשון התשעח

מתווה הפרארי בכותל
רכבי הפרארי ברחבת הכותל, צילום: צילום מסך מיוטיוב

מתפללי הכותל המערבי הופתעו לגלות ביום שישי האחרון שורת רכבי יוקרה מסוג פרארי מחנים בתוך המתחם וסמוך לרחבות. חלקם לא ייחסו לכך חשיבות רבה מעבר לסקרנות הטבעית, אך יש גם מי שראו בזה דבר "הזוי" ואף כינו זאת כ-"בושה".

כלי הרכב הגיעו לכותל במסגרת ציון 70 שנה להקמת חברת פרארי. יש לציין כי ברחבה אסור להחנות כלי רכב אלא אם זה נעשה באישור 'הקרן למורשת הכותל', שעליה אחראי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', או בהוראת מפקד תחנת המשטרה במקום.

אחת הגולשות ברשת ניצלה את המקרה כי לייעץ ל'נשות הכותל' שמתעמתות לא פעם עם מאבטחי הקרן למורשת הכותל וכתבה להן בפייסבוק: "נשות הכותל בחודש הבא תבואו עם פרארי, הכל יהיה בסדר".

https://www.facebook.com/127252141155726/videos/190513548162918/

השר לשירותי דת, דוד אזולאי מש"ס לא אהב את התמונות שראה והחלחיט לקיים ישיבה בנושא כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. לדבריו, הוא שוחח עם הרב רבינוביץ' כדי לברר את העניין ואמר כי "אין כל מקום לתצוגות ראווה במקום קדוש זה. הובהר לי כי לא הייתה כל כוונה לתצוגת המכוניות, וכי מנכ"ל חברת פרארי ביקש להגיע לביקור בכותל מלווה בכמה כלי רכב אשר עזבו את המתחם לאחר 10 דקות".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', הבטיח כי יחקור את העניין והסביר כי האירוע היה "היענות תמימה לבקשה לאפשר חניה בשעת בוקר מוקדמת לכמה דקות של סיור בירושלים שערכו חברי ההנהלה הבינלאומית של יצרנית הרכב הבינלאומית. למותר לציין כי לא נגבה תשלום כלשהו בגין הביקור".
 
מחברת "אוטו איטליה", יבואנית פרארי בישראל, נמסר בתגובה: "בכל העולם מציינים 70 שנה לפרארי. הכל נעשה בתיאום, והמכוניות חנו במגרש חניה באישור. דבר לא נעשה לפגוע חלילה במעמד הכותל. אנו מאמינים שהתמונות של כלי הרכב יעשו שירות נפלא ליחסי הציבור של ישראל בעולם, שיחד עם העולם מציינת 70 שנה להיווסדה".
 
בתנועת "נאמני תורה ועבודה" תקפו את קיום האירוע ואמרו: "אנו מביעים מביעה פליאה רבה על אישור זה אשר ניתן למיזם מסחרי גרידא, במיוחד כשמדובר במכונית שהינה ההפך הגמור מ'והצנע לכת עם אלוקיך'. האם צבעה האדום של המכונית סמוק יותר מכל אדם אחר שבא להתפלל?". לדבריהם, "כאתר לאומי אין להפוך את הרחבה לגימיק מסחרי, והדבר צורם במיוחד על רקע העובדה שמשנה לשנה מתרבות החמרות הצניעות ברחבה, אך הן ממוקדות רק בצניעותן של נשים, וכלל לא בצניעות במובנה הרחב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן