משרד המשפטים במבוכה: זילבר מושעת מתפקידה

היועמ"ש השעה את זילבר והיא אינה תמשיך לייצג את עמדת משרד המשפטים בכנסת ובממשלה. שקד:"כל פקידי הממשלה מחויבים לעמדת הממשלה כשהם מגיעים לכנסת". השרה רגב: "מצפה לפיטוריה של זילבר"

חדשות כיפה מירב כהן 07/11/18 10:46 כט בחשון התשעט

משרד המשפטים במבוכה: זילבר מושעת מתפקידה
איילת שקד, צילום: שלומי אמסלם

הסערה סביב המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ממשיכה לעורר כותרות. היועמ"ש שוחח עם המשנה שלו, זילבר, והודיע לה כי לעת עתה היא לא תייצג את משרד המשפטים בכנסת או בממשלה

שרת המשפטים לא נשארה חייבת והגיבה למכתבו של למדנלבליט מהבוקר (ד') מעל בימת וועידת דה מרקר לבטיחות בדרכים: "כרגע זילבר לא מגיעה לכנסת ולממשלה עד שהיועמ"ש יסיים את הבירור בעניינה, זו השורה התחתונה"

"יש הנחיות יועמ"ש ויש את תקנון שירות המדינה, הציבור לא יודע ולא מכיר את הפרטים. גם אני לא הכרתי אותם לפני שהייתי חברת כנסת. כל פקידי הממשלה מחויבים לעמדת הממשלה כשהם מגיעים לכנסת. העמדה נקבעת בוועדת שרים לחקיקה - אחרת אי אפשר לנהל את המדינה". 

שקד עקצה את זילבר: "התקנון חל גם על המשנה ליועמ"ש" והוסיפה: "זה נכון שאפשר להביע עמדה משפטית גם אם היא מנוגדת לעמדת הממשלה, אבל פקיד ציבור בכיר ככל שיהיה - לא יכול להיכנס לעניינים פוליטיים. זה עושה נזק".

שקד הסבירה: "אם פקיד ציבור בכיר רוצה להיכנס לסוגיות פוליטיות - יתכבד ויתפטר, ויצטרף לאחת המפלגות או למגזר השלישי. אי אפשר לעשות את זה כחלק מהייעוץ המשפטי לממשלה".

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר מחתה נגד חוק נאמנות בתרבות שהובא לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט כנסת אתמול (ג'). השרה שקד לא ראתה בעין את טענותיה של העובדת שלה ושיגרה מכתב ליועמ"ש שימנע את הגעתה של זילבר לדיונים בכנסת. היועמ"ש גיבה את העובדת שלו וטען כי זה לא בסמכותה של השרה לקבוע איזה יועמ"ש יגיע לוועדת הכנסת מטעם משרד המשפטים, אלא שלו.   

שרת התרבות והספורט מירי רגב ברכה הבוקר את שרת המשפטים איילת שקד ואת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על החלטתם למנוע מהמשנה ליועמ"ש דינה זילבר לייצג את עמדתו בדיונים מקצועיים . השרה רגב מצפה שזילבר תפוטר מתפקידה.  אין מקום לאג’נדות אישיות בתפקידים מקצועיים . 

"יש לשים  סוף לתיאטרון האבסורד של דינה זילבר", אמרה השרה רגב שהוסיפה: "כפי שאמרתי אתמול, זילבר חורגת פעם אחר פעם מסמכותה ובמקום להגן על עמדת היועמ״ש ולהעיר רק הערות חוקתיות, היא מביאה שוב ושוב את האג'נדות האישיות שלה לדיונים ועל כן יש להדיחה מתפקידה".