משרד הכלכלה קבע: בימבה ג'וק מסכנת ילדים

לאחר שמשרד הכלכלה מצא כי הבימבה ג'וק מסוכן לילדים ואינו עומד בתו התקן הישראלי בגלל עודף הכימיקלים האסורים, החליטו בחרת הייבוא לאסוף את הצעצועים שנמכרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/19 13:40 כו באדר ב'

משרד הכלכלה קבע: בימבה ג'וק מסכנת ילדים
בימבה ג'וק, צילום: אתר משרד הכלכלה

חברת הייבוא "אייס טויס" פרסמה היום (ג') כי היא עורכת איסוף מחדש של צעצועים מסוג בימבה ג'וק, שנמכרו בנקודות המכירה השונות של החברה בארץ. איסוף המוצר יתבצע לאחר בדיקה שנערכה על ידי הממונה על התקינה במשרד הכלכלה שמצא כי הצעצוע מסוכן לילדים. 

מבדיקה שערך הממונה על התקינה במשרד הכלכלה באמצעות מכון התקנים, עולה כי המוצר (אופניים מסוג תלת אופן ללא פדלים, שמיועדים לפעוטות) עלול לסכן ילדים, שכן הוא לא עומד בדרישות התקן הרשמי של בטיחות צעצועים.

המשרד מצא כי המוצר לא עומד בדרישות התקן הרשמי החל עליו ועלול לסכן את המשתמשים בו. במוצר זה נמצאה חריגה בקבוצת הפתאלאטים (כימיקלים) האסורים בצעצועים לילדים עד ומעל גיל 3 שנים. כמו כן, נמצאו ליקויים בחוזק העלולים לגרום לסכנת התמוטטות וליקויים בסימון האזהרות והוראות השימוש.

ממשרד הכלכלה מסרו כי "כל צרכן שמייבא מוצר לארץ מעביר אותו לאישור שלנו. במקרה הזה הצרכן מסר את המוצר לבדיקה ואחרי התבררות התוצאות בתאום עם היצרן ובהסכמתו אנו הוצאנו את ההודעה. היצרן במקרה הזה פעל כראוי ובתאום מלא איתנו".