משרד החינוך השעה סרבנית גט מעבודתה

בית הדין הרבני הורה להפסיק העסקת מורה, המסרבת לקבל גט מבעלה כבר למעלה משמונה שנים. המשרד קיבל את הסנקציה והשעה את האשה מעבודתה

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/10/18 12:53 כד בתשרי התשעט

משרד החינוך השעה סרבנית גט מעבודתה
בית דין רבני. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

"הואיל והנתבעת מועסקת על ידי משרד החינוך בתפקיד הוראה, יש להעביר העתק החלטה זו למשרד החינוך ועליהם לדווח לבית הדין בתוך 14 יום על יישום הסנקציה כנגד הנתבעת." כך נכתב בפסק הדין של בית הדין הרבני בחיפה, מיום ג' בסיוון תשע"ח. 

האישה, המסרבת לקבל גט לבעלה כבר למעלה משמונה שנים, טענה בתגובה כי תפקודה המקצועי אינו מאפשר להשעותה מעבודתה. אך משרד החינוך, בהודעתו לבית הדין, הבהיר כי הטיעון איננו רלוונטי והשעה את האישה מעבודתה כמורה במשרד החינוך. האישה קיבלה הודעה כי היא מוצאת לחופשה ללא תשלום עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין.

בהמשך פסק הדין, שניתן באלול האחרון על ידי הדיינים הרב יצחק אושינסקי, הרב דוד גרוסמן והרב אברהם דב זרביב, נכתב כי "בית הדין רואה בהודעת משרד החינוך על השעייתה של האישה מעבודתה בתפקיד הוראה עד להחלטה אחרת של בית הדין, צעד חשוב לקראת הסכמתה של האישה לקבלת הגט המיוחל."

עוד נכתב בפסק הדין, כי במידה ועד אחרי החגים לא תסכים האישה לקבל גט, בית הדין ישקול את החרפת הצעדים נגד הטלת סנקציות ופרסום שמה בציבור.