משפט דומה-שלב ההוכחות: מה קרה בשחזור האירוע?

דיון הוכחות נוסף במשפט דומא מתקיים כעת. סנ"צ ארז אמויאל מסביר מדוע המשטרה חושדת בעמירם בן אוליאל וכיצד התבצע השיחזור לאירוע "מהשלב הראשון עלה חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/18 10:55 ד בטבת התשעט

משפט דומה-שלב ההוכחות: מה קרה בשחזור האירוע?
משפט דומא, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

דיון הוכחות נוסף במשפט דומא נפתח לפני שעה קלה. עדותו של  סנ"צ ארז אמויאל- השוטר שאמון על שיחזור אירועי המקרה עם החשוד עמירם בן אוליאל מתקיימת כעת. אורי קירשינבאום מדווח מהמשפט. 

בתחילת המשפט ציין עו"ד אוחיון המייצג את בן אוליאל לא קיבל לידיו את עדותו של אמויאל בטרם החל המשפט. השופטים ציינו כי הדברים שלא הוגשו להגנה לא יעלו לדיון היום. 

"מהשלב הראשון עלה חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני. בשעות הבוקר המוקדמות הגעתי לשטח, סביבות 6:30-7:00", כך החל אמויאל את עדותו, "אותרה בזירה עקבת נעל בלנסטון וקצת יותר רחוק טביעות צמיג של רכב"

אמויאל מסביר איך השוטרים הגיעו לחשוד: "מאתרים בזירה עד שהתכתב בזמן האירוע עם בת זוגתו בפייסבוק ולכן היתה לנו שעה מדויקת. העד תיאר שהבחין בשתי דמויות עומדות מעל זוג ההורים שנשרפו והוא נמלט. אח"כ יצאו לכביש הראשי ותיארו התרחשות עם רכב חשוד" 

אמויאל טוען כי הניסיון שהיחידה צברה והסימנים שהיו הביאו להערכה שמדובר בפיגוע לאומני "כמעט 100% מאירועי תג מחיר מאופיינים בכתובת בזירה כפי שהיה בדומא", ומוסיף, "בעקבות מציאת טביעות הצמיגים אנחנו מגיעים לחנוך גנירם שהרכב שברשותו יכול להתאים לרכב. רכב נוסף גם הוא הוחשד כאפשרי לביצוע הפיגוע.