משפחת סלומון דורשת מבג"ץ: הורה על הריסת בית המחבל

בני המשפחה, שאיבדה את יוסף חיה ואלעד בפיגוע בנווה צוף, עתרו לבית המשפט בדרישה שיפסוק על הריסת הקומה השניה של בית המחבל שנשארה עומדת על תילה, "לקרובי הנטבחים ובניהם יהיה נחמה פורתא אם ע"י פעילותיהם ימנעו בעתיד פשעים דומים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 20:57 ה בחשון התשעח

משפחת סלומון דורשת מבג"ץ: הורה על הריסת בית המחבל
יוסי אלעד ןחיה סולומון, צילום: באדיבות המשפחה

לפני מספר שבועות צה"ל הרס את הקומה הראשונה בביתו של המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בנווה צוף. היום (רביעי) הגישו בני המשפחה עתירה לבג"ץ בדרישה להרוס את הבית כליל.

לפי הוראת בג"ץ צה"ל הורשה להרוס רק את הקומה שבה התגורר המחבל כך שהקומה השניה, בה מתגוררים בני משפחות, נשארה עומדת על תילה. בני המשפחה פנו בנושא למפקד פיקוד מרכז וליועץ המשפטי של איו"ש אך לדבריהם לא זכו למענה.

העתירה הוגשה בידי עו"ד חיים בלייכר ועו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' והנימוק העיקרי שהובא בעתירה הוא העובדה שבני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו לבצע פיגוע ולא עצרו בעדו. בהמשך העתירה הובא החוק המסמיך את צה"ל להרוס את הבית ולהחרים את הקרקע עליה הוא בנוי, כאשר מי מדייריו היה שותף או שותף לאחר מעשה לעבירות של אלימות, הטלת אימה ועוד.

עוד נכתב בעתירה כי "הריסת הקומה התחתונה בלבד הינה מעשה תמוה, המאפשר לבני המשפחה להתגורר בבית, בניגוד לחוק המאפשר את הריסתו של כל הבית ובנוסף גם פוגע קשות ביכולת ההרתעה כנגד הטרור, שהיא יסוד הסיבה להרס הבית".

הריסת בית המחבל

הריסת בית המחבלצילום: דובר צה"ל

לטענת בני המשפחה, שאיבדה בפיגוע את יוסף חיה ואלעד סלומון, ההריסה החלקית של הבית משדרת חולשה ופוגעת בהרתעה נגד הטרור. לסיום נאמר כי "עתירה זו הוגשה בשם משפחת סלומון ששלושת מבניה נטבחו ע"י רוצח שפל וחייהם לא ישובו להיות יותר כמו שהיו. ייתכן מאוד והרתעה מוגברת כנגד הטרור וסביבת גדילתו הייתה מונעת אסון נורא זה. את המתים איננו יכולים להשיב אך בכוחנו לפעול ולהתריע על אוזלת היד כנגד אותו טרור אכזרי והרסני. לקרובי הנטבחים ובניהם יהיה נחמה פורתא אם ע"י פעילותיהם ימנעו בעתיד פשעים דומים". 

עו"ד חיים בלייכר מסר לאחר הגשת העתירה כי "בכדי למגר טרור מסוג זה נדרשים צעדי הרתעה גם כלפיי סביבתו של המחבל, שבמקרה זה אף הורשעו בכך שידעו על זממו ולא דיווחו לגורם בטחוני. בשנים האחרונות נשחקה יכולת ההרתעה עקב עתירות משפחות מחבלים וארגוני שמאל לבג"צ, וכעת במערכת הביטחון מהססים להרוס כליל בתי מחבלים, דבר שהוכח פעמים רבות כמציל חיים".

לדבריו,"עתירתם של בני משפחת סלומון מייצגת את קולו של העם בישראל שמאס בפגיעה בביטחונו בשם זכויות של מחבלים והמסייעים להם ומטרתה למנוע את השחיקה בהרתעה ולחזק יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".