משפחת הקצין שנהרג מחרימה את המשפט: "ניצחון לטרור"

בני משפחתו של רס"ן אליאב גלמן, שב-2016 נהרג מירי תועה לאחר שניסה לעצור מחבל שעמד לבצע פיגוע, הביעה את מחאתה על זיכויו מאשמת רצח, "המחבל הארור הינו חלק ממערכה שלמה של אויבים שמנסים לערער את עצם קיומנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/18 09:19 ח בטבת התשעט

משפחת הקצין שנהרג מחרימה את המשפט: "ניצחון לטרור"
משפחתו מחרימה את משפט המחבל. רס"ן גלמן הי"ד, צילום: דובר צה"ל

משפחתו של רס"ן אליאב גלמן, שנרצח בפיגוע בגוש עציון לפני כשנתיים, הודיעה הבוקר (ראשון) לבית המשפט הצבאי כי היא מחרימה את המשך משפטו של המחבל בטענה שהתנהלות השופטים מהווה "ניצחון לטרור".

"אנחנו מסרבים להשתתף בדיון ורואים בו ניצחון לטרור", כתבו בני המשפחה לבית המשפט שבו יתחיל היום שלב דיון הטיעונים לעונש של המחבל ממדוח יוסף מחמוד עמרו.

נרצח כשניסה למנוע פיגוע. גלמן הי"ד

נרצח כשניסה למנוע פיגוע. גלמן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בחודש פברואר 2016 ניסה המחבל לבצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון וגלמן, ששלף את נשקו האישי במטרה לעצור אותו, נהרג בעקבות ירי תועה של אחד הלוחמים שהיו בזירה אשר ניסה לחסל את המפגע. לפני מספר שבועות זוכה המחבל מאשמת רצח, בטענה שלא ניתן היה להוכיח כי אכן התכוון לרצוח. עם זאת, קבע בית המשפט כי הוא כן נושא באחריות למותו, אך הואשם בהריגה בלבד.

במכתב ציינה המשפחה כי "בית המשפט מצא לנכון לקבוע שעל אף שהמחבל הביא בכוונה למותו של אליאב, כוונתו עדיין 'מוטלת בספק'. חלף האשמה ברצח האשים ביהמ"ש את המחבל הארור בהריגה בלבד. כל זאת לאור חוסר הבנה של השטח וגורמי הטרור". בני המשפחה גם הדגישו כי "אליאב נהרג במלחמה על זכות הקיום של העם היהודי בנחלת אבותיו בארץ ישראל. המחבל הארור הינו חלק ממערכה שלמה של אויבים שמנסים לערער את עצם קיומנו".

הקצין עם בני משפחתו

הקצין עם בני משפחתוצילום: באדיבות המשפחה

לדבריהם, "זיכוי המחבל הארור מרצח בטענה שרצונו היה להתאבד בלבד, מהוה עלבון ופגיעה קשה במנוח, במשפחה ובכל עם ישראל. הכרעת הדין מהוה פגיעה במלחמה על קיומנו בארץ. הזיכוי מהוה גם פגיעה קשה בהרתעה כנגד אותו אויב רע". את המכתב סיימה המשפחה בחיזוק ועידוד צה"ל "אנו אוהבים ומעריכים את צה"ל שפועל ללא לאות ובכל דרך למגר את הטרור".

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', שמייצג את המשפחה כנפגעי עבירה, מסר כי "משפחת גלמן מבטאת את רגשות הציבור כולו. כל מערכות המדינה, כולל בתי המשפט הצבאיים, הן חלק מהמערכה נגד הטרור שמאיים על קיומנו. יחס סלחני או ניסיון "האנשה" של המרצחים מביא לפגיעה בהרתעה ולפגיעה בכל המערכה נגד הטרור.  אנו ציפייה שמגמת המערכת המשפטית תשתנה לחלוטין, ומעשיהם של המחבלים יישפטו וייענשו בהקשר הנכון ולא במציאות מדומיינת".