משפחת הלוחם החרימה את משפט הרוצח: "בושה וחרפה"

בני משפחתו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי הי"ד עזבו בזעם את משפט רוצחו של רונן, שנפתח היום. המשפחה הודיעה כי תחרים את המשך המשפט, עקב העובדה ששופטי ההרכב אינם יכולים לגזור עונש מוות, בניגוד להבטחה המוקדמת שקיבלה המשפחה

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/10/18 10:46 כט בתשרי התשעט

משפחת הלוחם החרימה את משפט הרוצח: "בושה וחרפה"
בני משפחת לוברסקי מחוץ לבית המשפט, צילום: אם תרצו

משפחתו של רונן לוברסקי, הודיעה היום (ב') על החרמת משפט רוצח בנם רונן ז"ל, לוחם יחידת העילית דובדבן, בעקבות הרכב השופטים שלא מאפשר השתת עונש מוות למחבל. רבים ממשפחת המחבל איסלאם אבו חמד נכלאו בכלא הישראלי בעקבות עבירה וטרור.
משפחת לוברסקי נפגשה עוד לפני תחילת המשפט עם ראשי מערכת הביטחון, ביניהם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן, שהודיעו להם כי ניתן לגזור עונש מוות על המחבל שרצח את רונן ז"ל.

במהלך הדיון היום, כאשר ראו בני המשפחה כי הרכב השופטים שנגזר אינו מאפשר עונש מוות למחבל, הם יצאו בזעם מאולם הדיונים.

(קרדיט לסרטון: אם תרצו)

אריק לוברסקי, אחיו של רונן ז"ל: "אנחנו כאן כדי למנוע את הרצח הבא. כאשר ראינו שדרישתנו להרכב שופטים שישית עונש מוות למחבל שרצח את רונן ז"ל לא נענתה, על אף שההרכב שונה, החלטנו לצאת בהפגנתיות מהמקום. אם בית הדין הצבאי לא מכבד אותנו, אנחנו לא נהיה חלק מההצגה הזו. זו בושה וחרפה."

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות בו חברה משפחת לוברסקי אמר כי "מערכת המשפט בארץ שוחקת במו ידיה את ההרתעה של צה"ל ומדינת ישראל. מה שהושג באומץ לב ובגבורה. באלפי חללים ופצועים באין ספור מלחמות ומבצעים עובר ריגרסיה נוראה על ידי מי שרואים עצמם כאבירי המשפט. זהו תהליך עצוב ומסוכן לעתידה של המדינה. יש לפעול לעצירתו לאלתר."

סא"ל במיל. עו"ד מוריס הירש, המלווה משפטית את המשפחה הוסיף כי: "על פי הדין באיו"ש אין שום מניעה משפטית לבקש החלפת הרכב השופטים ולהעמיד הרכב שבסמכותו להטיל עונש מוות. כל טענה אחרת מתעלמת מהדין."