משפחת גולדין: "שחרור השבויים לא נמצא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

לאחר שהתפרסם כי מצרים צפויה לשחרר ארבעה מחבלי חמאס שברשותה, אומרים הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו נמצאת בידי חמאס מאז קיץ 2014, כי "הידיעות על הסכם שבויים היא אחיזת עיניים שבאה לכסות על מחדל מול מצרים וכניעה נוספת לחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 16:26 יט באדר א'

משפחת גולדין: "שחרור השבויים לא נמצא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"
נשיא מצרים א-סיסי עם נתניהו. ארכיון, צילום: לע"מ. אבי אוחיון

בעקבות הדיווח כי מצרים צפויה לשחרר 4 מבכירי הכוח הימי של חמאס, אותם היא מחזיקה מאז שנת 2015, זועמים ד״ר לאה ופרופ׳ שמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, על כך שראש הממשלה נתניהו מאפשר למצרים לוותר על נכסים חשובים שיוכלו לקדם את השבת הבנים מעזה. 

על פי הדיווח, שהתפרסם הבוקר (א') ב'הארץ', מפי מקורות פלסטיניים ברצועת עזה, מצרים שוקלת לשחרר בקרוב מהכלא ארבעה פלסטינים שעצרה בקיץ 2015. מדובר בארבעה קצינים בכוח הקומנדו הימי של חמאס, אשר נעצרו באירוע שטיבו לא ברור עד היום, במסגרתו השתלטו כוחות מצריים חמושים באזור מעבר רפיח על הרכב בו נסעו הקצינים ועצרו אותם. מצרים מעולם לא אישרה כי הם נמצאים ברשותה.

במשפחת גולדין טוענים כי נתניהו לא רתם את הקהילה הבינלאומית לקדם מהלכים שיעשו שימוש באחזקת מחבלי חמאס בידי מצרים בכדי להביא לפתרון להשבת חיילי צה״ל ואזרחי ישראל. 

לפעול להבאתם לקבורה. אורון שאול והדר גולדין

אורון שאול והדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחות

לטענת משפחת גולדין ״כל מי שעוסק בסוגיית השבת החיילים והאזרחים יודע שארבעת בכירי הכוח הימי של חמאס, המוחזקים במצרים, מהווים נכסים לקידום הסכם להשבת הבנים. נתניהו פועל בחוסר אחריות כשהוא נותן כעת למצרים לשחרר את המחבלים. מאז 2015 ניתן היה לקדם מהלכים רבים ולרתום את שחרור מחבלי חמאס לטובת השבת הבנים. נתניהו שוב הוכיח שהשבת החיילים והאזרחים לא נמצאים בכלל בסדר העדיפויות שלו״.