משפחת גולדין עתרה לבג"צ: "ישראבלוף"

משפחתו של החייל הדר גולדין, הנעדר בעזה מאז מבצע צוק איתן, עתרה לבג"צ נגד ראש הממשלה, על רקע הפסקת פעילותה של ועדת השרים לטיפול בשבויים ובנעדרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/18 10:54 ד באלול התשעח

משפחת גולדין עתרה לבג"צ: "ישראבלוף"
לאה ושמחה גולדין , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משפחתו של סגן הדר גולדין, שנפל בעזה במבצע צוק איתן ומאז גופתו מוחזקת בידי חמאס, עתרה הבוקר לבג"צ נגד ראש הממשלה נתניהו. בעתירה מבקשת משפחת גולדין להוציא צו ביניים שימנע כל קידום הסדר עם חמאס עד שתתכנס ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים ותדון בנושא הנעדרים בעזה.

ועדת השרים המיוחדת לטיפול בנושא השבויים והנעדרים (ועדת שו"ן) הוקמה על ידי הקבינט לפני למעלה משנתיים בישיבה שהתקיימה ב-30 ביוני 2016, במסגרת אישור ההסכם שנחתם בין ממשלות ישראל וטורקיה. ועדה זו היא שהמליצה לקבינט המדיני-בטחוני לקבל בינואר 2017 שורה של החלטות שמטרתן להפעיל לחץ על חמאס.

לטענת המשפחה הוועדה העוסקת בנושא לא התכנסה מאז ינואר 2017 ולא פגשה ועדכנה את לאה ושמחה גולדין מאז נובמבר 2016."העתירה אינה מכוונת כלפי החלטה מדינית כזו או אחרת, אלא רק לחדילה מכוונת של רה״מ מכינוס הוועדה שנועדה לדון בסוגייה שכרוכה בדיני נפשות. ממשלת ישראל הפכה את ועדת שו״ן לועדת ישראל-בלוף", נמסר.

ממשפחת גולדין נמסר "התברר לנו לאחרונה כי במסגרת האמירות החלולות כי הממשלה עושה כל שביכולתה כדי להשיב את הבנים מעזה אפילו הוועדה המיוחדת שמינה הקבינט, ובראשה עומד נתניהו, הפסיקה את פעילותה. אי כינוס הוועדה באופן שוטף ובמיוחד בתקופה זו שבה דנים בתנאי ההסדרה והכניעה לחמאס היא עוד הוכחה שהקבינט החליט לבגוד בערכי צה״ל ולהמשיך להפקיר את החיילים בעזה".