משפחתה של אורי אנסבכר: בואו לערב שירה לזכרה

משפחתה של הצעירה שנרצחה על ידי מחבל בירושלים, תקיים ערב לזכרה. דודתה: "יש בעם ישראל התעוררות גדולה והבנו שצריך לתת לזה ביטוי". שגריר ישראל באו"ם במכתב לנשיא מועצת הביטחון: "המחבל הוא תוצר של תרבות השנאה הפלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/19 20:11 ח באדר א'

משפחתה של אורי אנסבכר: בואו לערב שירה לזכרה
בתום השבעה: ערב לזכרה, צילום: באדיבות המשפחה

משפחתה של אורי אנסבכר הי"ד, שנרצחה בשבוע שעבר בירושלים, תקיים בתום השבעה ערב שירה לזכרה בהיכל שלמה בירושלים. בנוסף, שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה הערב (ד') לנשיא מועצת הביטחון הנוכחי בדרישה שיגנה את רצח הצעירה הישראלית.

"בימים האחרונים הרגשנו שיש בעם ישראל התעוררות גדולה והבנו שאנחנו צריכים לתת ביטוי לדבר הזה", אמרה איילת בר יודא, דודתה של אורי, אשר יזמה את האירוע שיהיה פתוח לנשים בלבד.

לדבריה, "היה לנו ברור שהאירוע יצא מהגבולות הפרטיים שלנו והפך לאירוע לאומי ולכן החלטנו לתת לו ביטוי כללי יותר". לדבריה, "מחר, נקיים בהיכל שלמה ערב לזכרה של אורי ואני מזמינה את כולן להגיע, ללמוד מדרכה ולהיות שותפות בהנצחת הזיכרון שלה". האירוע לזכרה של אורי יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 21:00  בהשתתפות הרבנית ימימה מזרחי, הזמרת רוחמה בן יוסף ואשת התקשורת סיוון רהב מאיר. 

מודעת האירוע

מודעת האירועצילום: באדיבות המשפחה

משפחת אנסבכר בשבעה

משפחת אנסבכר בשבעהצילום: ללא

בתוך כך, שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה במכתב לשגריר גינאה המשוונית באו"ם, אנאטוליו נדונג מבא, המכהן כנשיא מועצת הביטחון הנוכחי, בדרישה לגנות את הרצח של אנסבכר, ולפעול נגד מדיניות ההסתה הפלסטינית. כזכור, בשישי האחרון נפגשו השניים לפגישה דחופה בעקבות הרצח.

"ערפאת ארפעייה אמר בעבר שהוא רוצה לקנות סכין ולהשתמש בו לרצח יהודים חפים מפשע. הוא גם אמר שהוא מעוניין להיות קדוש או אסיר והשנאה שלו הובילה אותו לרצח הברוטלי של אורי ז"ל", אמר דנון והוסיף כי  "ארפעייה לא נולד טרוריסט אלא הוא תוצר של תרבות השנאה הפלסטינית שנמשכת עשרות שנים בין היתר דרך הרטוריקה של המנהיגים הפלסטינים. סטודנטים פלסטינים למדו שהחיבור היהודי לישראל הוא שקר ומתחנכים על דה-הומניזציה ליהודים ומכחישים את זכותנו להגדרה עצמית".

השגריר דנון הוסיף כי הוא "קורא למועצת הביטחון לגנות במיידי את מעשה הטרור המחליא שהוביל לרצח של נערה בת 19 וחובתה של המועצה לפעול להפסקת מאמצי ההסתה הפלסטינים. אני גם קורא לחברות באו"ם לוודא כי התרומות שלהן לרשות הפלסטינית לא מנותבות לפעילויות אלימות ולקידום הסתה לטרור. אם הפלסטינים באמת רוצים בשלום, הם ישימו קץ להאדרת הטרור ולדה-הומניזציה לעם היהודי".

השגריר באו"ם דני דנון

השגריר באו"ם דני דנוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90