משפחה אחת עם 3550 ילדים

אנחנו פוגשים אותם במקום הכי נמוך שהם יכולים להיות ומסייעים להחזיר את החיוך ואת מאור הפנים על אף הכאב

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף משפחה אחת 24/09/19 10:47 כד באלול התשעט

משפחה אחת עם 3550 ילדים
יד ביד, לאורך כל הדרך, צילום: shutterstock

מוות פתאומי של בן משפחה קרוב הוא תמיד קשה וכואב, וההתמודדות איתו מורכבת. כשמותו של בן משפחה הוא חלק מנסיבות של טרור, או מבצע צבאי, ההתמודדות הופכת מורכבת וקשה הרבה יותר. בישראל יש אלפי משפחות נפגעות טרור שחוו במהלך חייהן טראומה של איבוד בן משפחה קרוב בפתאומיות ובנסיבות טרגיות.

בשנת 2001 אירע אחד מפיגוע הטרור הזכורים ביותר בישראל במסעדת סבארו בירושלים. ימים לאחר מכן היתה אמור לחגוג מיכל בלזברג בת מצווה, אבל משהו בתוך הנערה בת ה-12 לא נתן לה מנוח, במיוחד שראתה את העצב הרב שנגרם למשפחות הנפגעים בפיגוע ההוא. מיכל החליטה לוותר על החגיגות, וביקשה מההורים שלה שאת כל הכסף שהתכוונו להשקיע בחגיגה הפרטית שלה, שיעבירו למשפחות הפיגוע. האורחים קיבלו את הביטול לחגיגות תוך שהם מבינים את הסיבה, ורבים מהם החליטו גם הם להתגייס לבקשתה של מיכל, ויחד עם הוריה העבירו את המתנה שהתכוונו לתת לבת המצווה לאותן משפחות נפגעות הפיגוע.

שם גם נולדה עמותת משפחה אחת. הרעיון מאחורי הקמת העמותה היה לבנות משפחה תומכת, מחבקת ומסייעת למשפחות נפגעות טרור שחוו את הטראומה הנוראית ביותר שיכולות לחוות בחייהן, ולגרום להם להבין שאף אחד לא שוכח אותן מאחור. העזרה מהמדינה לא יכולה לשמש את הכתף התומכת האמיתית שהן צריכות בשעות ובימים הקשים שלאחר הפיגוע, וכמובן שהחיבוק החם שממשיך לעטוף אותן גם שנים לאחר האירוע.

לתרומה למשפחה אחת לחצו כאן

מיום הקמתה ועד היום סייעה משפחת אחת ללמעלה מ-7000 משפחות נפגעות טרור במגוון רחב של תחומים. העמותה מעמידה לרשות המשפחות בין היתר סיוע כלכלי, משפטי, נפשי, פסיכולוגי, שיקום נפשי ומקצועי, ייצוג ציבורי, סדנאות תמיכה והעצמה וכן פעילות חוויתית כמו מחנות לילדים ולנוער ונופשים טיפוליים.

כ-3000 מתנדבים, מדריכים, יועצים ואנשי צוות פועלים על ידי העמותה לטובת סיוע שניתן עד היום לעשרות אלפי המטופלים שחלקם אף זכו לסיוע כלכלי ותמיכה במוצרי מזון. 23,000 מטופלים השתתפו עד היום בתכניות תמיכה ותרפיה ולמעלה מ-4,000 ילדים, נוער ובוגרים לקחו חלק במחנות ובפעילות.

משפחה אחת מסייעת למשפחות גם בלימודים ובהשכלה גבוהה, כשקרוב ל-1000 מלגות הוענקו לתלמידים נפגעי טרור השייכים לעמותה.

בימים אלה יוצאים ב"משפחה אחת" בקמפיין גיוס המונים ענק ורחב היקף על מנת להרחיב ולהעצים את הפעילות החשובה לנפגעי הטרור וקוראים לציבור לקחת חלק בהושטת היד והליווי החשוב. 

שנטל בלזברג, מנכ"לית עמותת "משפחה אחת": "במשך 18 שנים אנחנו פועלים יום ולילה ברגישות ובאהבה עצומה. אנחנו פוגשים אותם במקום הכי נמוך שהם יכולים להיות ומסייעים להחזיר את החיוך ואת מאור הפנים על אף הכאב. אני פונה לעם ישראל להיות חלק מקמפיין גיוס ההמונים, ואני בטוחה שיחד נעצים את הליווי שלנו עבורן".

לתרומה למשפחה אחת לחצו כאן