משלחת צה"ל מסכמת ביקור במוסקבה

משלחת של קצינים בכירים בצה"ל, בראשות האלוף אהרון חליווה, ביקרה היום במוסקבה, ונפגשה עם קצינים בכירים בצבא הרוסי לעדכונים בנושא מבצע 'מגן צפוני', המתקיים בגבול לבנון.

חדשות כיפה יהונתן קליין 12/12/18 18:32 ד בטבת התשעט

משלחת צה"ל מסכמת ביקור במוסקבה
חברי המשלחת במוסקבה עם עמיתיהם הרוסים, צילום: דובר צה"ל

משלחת צה"ל למוסקבה, בראשות ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליוה, תמריא הערב (ד') חזרה ארצה בתום מפגש של קבוצות עבודה בכירות של שני הצבאות.

המשלחת, בה השתתפו קצינים בכירים בצה"ל, יצאה אמש למוסקבה כדי לעדכן את מקביליהם בצבא הרוסי בנושא מבצע "מגן צפוני" ובנושאים נוספים, על פי סיכום בין ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

המתרחש בגבול הצפון של ישראל חשוב מאוד לצבא הרוסי, המחזיק כוחות רבים באזור, בעיקר בסוריה, ועל מנת לוודא שלא תתרחשנה תקלות נוספות כמו הפלת מטוס המודיעין הרוסי בשמי סוריה לפני כשלושה חודשים. גם לאחר הפלת המטוס הגיעו נציגי צה"ל למוסקבה לדיונים בנושא עם קציני הצבא הרוסי.

בהודעת דובר צה"ל נאמר: "המפגש שנערך בהמשך לשיח בין מנהיגי המדינות התנהל באווירה טובה עניינית ומקצועית ובמהלכו הציגו קציני צה"ל בפני עמיתיהם הרוסיים את פרטי מבצע "מגן צפוני". נושא מרכזי נוסף עסק  בקידום התהליך  לשיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית. צה"ל הציג במפגש את מדיניותו להמשיך ולפעול כנגד ההתבססות האיראנית והתחמשות ארגון חיזבאללה בסוריה.
בין המשלחות הושגו הבנות והן סיכמו על המשך עבודה משותפת".

משלחת צה"ל במוסקבה

משלחת צה"ל במוסקבהצילום: דובר צה"ל