משלחת ישראלית תסייע באסון הסכר בברזיל

משלחת ישראלית, הכוללת את חיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א, תצא לסייע באסון הסכר בברזיל. עד כה נמצאו עשר גופות וכ-300 בני אדם מוגדרים נעדרים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/01/19 10:00 כא בשבט התשעט

משלחת ישראלית תסייע באסון הסכר בברזיל
המשלחת בדרך לברזיל, צילום: דובר צה"ל

בעקבות אסון קריסת הסכר בעיר בלו הוריזונטה שעל פי הדיווחים מדובר על עשרות הרוגים ומאות נעדרים. תצא הבוקר (יום א') לברזיל משלחת מתנדבי זק"א מהיחידה הבינלאומית של הארגון ביחד עם יחידה של פיקוד העורף במטרה לסייע באיתור הנעדרים ומתן סיוע לנפגעים.

ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש (שבת) עם נשיא ברזיל, והציע לו עזרה ישראלית באסון הסכר במדינה. נשיא ברזיל נענה להצעה. בשעה זו נערך צה״ל להוצאת משלחת סיוע.

המשלחת מונה כ-130 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף וביניהם מומחים הנדסיים, רופאים ואנשי חילוץ והצלה, יחידת להבה של כבאות והצלה, לוחמי היחידה התת ימית של זרוע הים.  בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה במיל' גולן ואך.

צילום: דוברות זק"א

הסכר נמצא בשטח מכרה ברזל במחוז מינאס ג'ראיס שבמזרח המדינה. על פי הדיווחים של עדי ראיה, זרמים אדירים של מים ובוץ החלו לפרוץ מהסכר הקורס והציפו את המכרה. כוחות ההצלה בברזיל דיווחו אתמול (שבת) שמצאו עד כה את גופותיהם של 10 בני אדם שהוגדרו כנעדרים מאז אסון קריסת הסכר במדינה. כ-300 אנשים עדיין מוגדרים נעדרים.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "זק"א כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם רואה בכך חובה מוסרית להיחלץ לעזרה וסיוע גם לעמים אחרים באירועי אסון שפוקד אותם. וזאת כחלק ממטרות ארגון זק"א, לקדש שם שמים ושם ישראל בעולם".

צילום: דובר צה"ל

 

צילום: דובר צה"ל