"רוצים להבטיח את החיים במקום שגבה מאיתנו מחירים קשים"

במהלך טקס חנוכת כביש עוקף נבי אליאס בשומרון, אמר רה"מ נתניהו: "יש כאן מעשה ציוני, יהודי, לאומי והיסטורי". בן דהן: "השלמת הכביש – אמירה שתושבי יו"ש אינם סוג ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 12:13 יד בשבט התשעח

"רוצים להבטיח את החיים במקום שגבה מאיתנו מחירים קשים"
טקס חנוכת כביש עוקף נבי אליאס, צילום: המועצה האזורית שומרון

"יש כאן מעשה ציוני, יהודי, לאומי והיסטורי", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו ביישוב צופים שבשומרון, במהלכת טקס חנוכת כביש עוקף נבי אליאס - הראשון מבין חמישה כבישי עוקפים שנבנים ביו"ש.

בטקס השתתפו גם שר התחבורה ישראל כץ, סגן שר הביטחון אלי בן דהן וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. כמו כן, באירוע נכחו גם המשפחות השכולות שהשתתפו באוהל המחאה שבעקבותיו הושג הסיכום על הקמת הכבישים העוקפים. 

"ילדים, מורים ומשפחות שנמצאות כאן - אנחנו באמת בשר מבשרכם ואתם בשר מבשרנו. הילדים ביטוי מרגש מאוד של הנחישות שלנו מול כל מעצור ומיצר להשתמש בארצנו במולדתנו", פתח נתניהו את נאומו באירוע. "אם אבי ז"ל היה נמצא איתנו פה היום, ורוחו כן נמצאת איתנו כאן היום, הוא היה מבין שיש כאן מעשה ציוני, יהודי, לאומי והיסטורי. ממש כך, אין כאן הפרזה. החזרה שלנו למולדת זה מה שאנחנו עושים כאן בליבה של ארץ ישראל", הוסיף.

נתניהו, השרים ודגן עם ילדי בי"ס "בנציון נתניהו" בטקס

נתניהו, השרים ודגן עם ילדי בי"ס "בנציון נתניהו" בטקס צילום: רועי חדי

לדבריו, "אנחנו רוצים להבטיח את החיים, את העורקים. עשינו את זה כאן היום במקום שגבה מאיתנו מחירים קשים. הכביש העוקף הזה הוא חלק ממערך הכבישים העוקפים שאנחנו בונים ברחבי יהודה ושומרון. הוא משרת את תושבי יהודה ושומרון ואת אזרחי ישראל. אנחנו רוצים לבטל, פשוט למוסס, את מושג הפריפריה, ואנחנו מחברים את המדינה מצפון לדרום וממזרח למערב ברשת תחבורתית של כבישים ורכבות.

"מנהרות ישראל הן לא מנהרות טרור - הן מנהרות חיים. עורקי חיים שמשנים את פני הארץ ומבטלים את הפריפריה - גם פיזית, גם גאוגרפית וגם חברתית. פשוט תענוג לראות את הזרימה הזאת, זרימה בעורקי החיים במדינה בעורקי התחבורה שלנו. ישראל הולכת ונבנית, הופכת לכוח עולה בעולם, למעצמה טכנולוגית. אנחנו קודם כל בונים את ארצנו, בונים אותה ומפתחים אותה".

נתניהו הוסיף כי "גדל כאן דור של ילדים נפלאים, ואני רוצה לומר שנמשיך עוד השנה להמשיך את העורק הזה ולא רק אותו. אנחנו רוצים לפתוח גם בפרויקטים רבים אחרים שדיברנו עליהם במשך שנים. זהו יום חג לשומרון ולמדינת ישראל. תודה לכולם ולכל העוסקים במלאכה".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר כי "עוקף נבי אליאס הוא העוקף הראשון שהממשלה הזאת בראשות ראש הממשלה נתניהו משלימה את התכנון וגם את הסלילה שלו. בעקבות העוקף הזה יבואו העוקפים הבאים: עוקף חווארה, עוקף אל ערוב, שיקוע קלנדיה ושאר הכבישים.

ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש המנהל האזרחי תא"ל אחוות בן חור, סגן שר הביטחון אלי בן דהן ומנכ"ל היישוב צופים אלירן תשובה בטקס חנוכת כביש עוקף נבי אליאס

ראש מועצת קרני שומרון, ראש המנהל האזרחי, סגן השר בן דהן ומנכ"ל היישוב צופים בטקסצילום: דוברות סגן שר הביטחון

"אני רוצה להדגיש - 800 המיליון אינם קשורים לעוקף הזה. עוקף נבי אליאס הוא העוקף שכספים שהבית היהודי בהסכם עם ממשלת הליכוד השיג כדי שהעוקף הזה יבוצע. 800 המיליון יסייעו לנו להשלים את עוקף חווארה, עוקף אלערוב ואת שיקוע קלנדיה".

בן דהן הוסיף כי "השלמת הסלילה של כביש עוקף נבי אליאס היא אמירה, היא אמירה שממשלת ישראל החליטה, שתושבי יהודה ושומרון אינם תושבים סוג ב'. אנחנו משווים את התשתיות ביהודה ושומרון למהפכה הגדולה של התשתיות במדינת ישראל".

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "אנחנו חונכים היום את הכביש הראשון מבין הכבישים העוקפים בתוכנית החומש לפיתוח התשתיות התחבורתיות ביו"ש, הכוללת שורה ארוכה של פרויקטים שעם השלמתם ישודרגו באופן משמעותי תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ויתנו מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסייה היהודית.

"אנחנו שמים דגש מיוחד על קידום תכנון וביצוע של מיזמים תחבורתיים אסטרטגיים ביו״ש. לעשייה בשומרון יש חשיבות מיוחדת, כי זה גם ביטחון. אנחנו ממשיכים בעשייה ומחזקים את ההתיישבות".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר: "זוהי תחילתו של עידן חדש בהתיישבות. לא ניתן להפריז בחשיבות הכבישים העוקפים ובחשיבות עורקי תחבורה מסודרים להתיישבות. הם המפתח לפיתוחה של ההתיישבות. זו זכות בסיסית של כל תושב במדינת ישראל שנמנעה מאיתנו במשך שנים כבישים מסודרים מוארים.

"אני רוצה להודות לראש הממשלה, לשר התחבורה ולסגן שר הביטחון על המנהיגות והחזון. יחד איתם נמשיך להוביל את המהפכה הזו".  דגן הודה גם לראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, שפעל יחד איתו לאישור הכביש ולסלילתו.

הדס מזרחי, ששכלה את בעלה ברוך מזרחי הי"ד בפיגוע ירי בדרך לקריית ארבע, והייתה ממובילי אוהל המחאה להשגת הכבישים העוקפים ביו"ש אמרה: "זה רגע מרגש מאוד. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אם נצליח למנוע את העצב והכאב הזה, את הילדים היתומים ממשפחה אחת נוספת - דיינו. אני מודה לראש הממשלה על עמידתו על חשיבות הנושא. והובלתו את שיפור התשתיות והתחבורה ביהודה ושומרון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן