משה ליאון: אמליץ על הרב בורשטיין לקבלת פרס ישראל

משה ליאון - המועמד לראשות עיריית ירושלים אמר במהלך סיור במכון פוע"ה: "במו ידיו, במשך עשרות שנים של עבודה קשה, מחקר ומסירות נפש, חולל הרב מנחם בורשטיין העומד בראש מכון פוע"ה, מהפך של ממש..על פועלו המיוחד, ובשמם של למעלה מ-90 אלף תינוקות שבאו לעולם בזכות מכון פוע"ה, בכוונתי להמליץ על הרב בורשטיין לקבלת פרס ישראל".

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/18 21:03 יז באב התשעח

משה ליאון: אמליץ על הרב בורשטיין לקבלת פרס ישראל
משה ליאון בביקור במכון פועה, צילום: יח"צ

במהלך הסיור שקיים ליאון במכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) - המסייע מדי יום לאלפי פונים לסיוע בייעוץ בפוריות, גנטיקה, הריון, לידה וטהרת המשפחה, הוא נפגש עם הרב מנחם בורשטיין - ראש המכון. ליאון שמע סקירה על הפעילות הענפה של המכון לאורך השנים, ולאחר מכן נפגש עם צוות רבני המכון וקיבל מידע נרחב על העבודה והאתגרים היומיומיים שלפתחם. ליאון הבטיח להמשיך ולסייע למכון להתפתח ולהרחיב את פעילותו, ושיבח את מדיניות המכון שלא לקבל תשלום מהפונים.

בתוך כך, קיבל ליאון עדכון כי המכון, הפועל מירושלים, משתף פעולה עם עבודתה המדעית של אחותו, ד"ר אורלי מירון - ראש החוג המשולב למדעי החברה באוניברסיטת בר-אילן, ועם ושותפיה - פרופ' בנימין שרדני  - מדעי החיים, בר-אילן, פרופ' שמחה יגל - מנהל אגף נשים ומילדות במרכז הרפואי הדסה, ירושלים, וד"ר שלומי כהן - מהמחלקה הגניקולוגית במרכז הרפואי שיבא תל-השומר, המנחים בימים אלה עבודת דוקטורט הנערכת בידי הרב אודי יפרח, מהגרעין התורני בלוד, ועוסקת בדתיוּת והגבלת הילודה בקרב  נשים דתיות בישראל. מחקר זה עשוי לעזור לאלפי נשים השומרות על הלכות טהרת המשפחה וסובלות מדימומים הנגרמים מהימצאותו של התקן תוך רחמי; ולמנוע פגיעות קשות ואפילו בלתי הפיכות בחיי המשפחה. 

בתום ההסברים וההדרכות סיכם ליאון: "החכמתי ולמדתי רבות על העשייה המיוחדת של המכון – שנגזרת גם ממחקר רפואי חדשני וגם מבקיאות וחדשנות תורנית – ועל כן בכוונתי לתמוך ולסייע לרב בורשטיין ולאנשי פוע"ה בכל דרך שאוכל".