"משדרות ועד פיטסבורג, נילחם בשנאת יהודים בכל מקום"

שר החינוך והתפוצות בנט השתתף באירוע זיכרון ל-11 הנרצחים בטבח בית הכנסת בפיטסבורג ואמר כי "אנטישמיות אינה זיכרון רחוק, האנטישמיות היא סכנה ברורה ומידית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/18 08:43 כ בחשון התשעט

"משדרות ועד פיטסבורג, נילחם בשנאת יהודים בכל מקום"
השר בנט בעצרת הזכרון, צילום: אלקסי רוזנפלד

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, השתתף הלילה (שני) בעצרת לזכרם של 11 היהודים שנרצחו בטבח בית הכנסת בפיטסבורג. בדבריו קישר בין האנטישמיות הגואה בעולם לטרור הערבי בישראל.

"משדרות ועד פיטסבורג", אמר השר, "היד המשגרת טילים היא אותה היד היורה במתפללים. אנו נילחם בשנאת יהודים בכל מקום בו היא תרים את ראשה".

בנט שציטט מספר תהילים את הפסוק: "גם כי אלך בגיא צלמות, לא אירא רע כי אתה עמדי", פנה לקהילה הידוית בעיר ואמר, "היום אנו עומדים בצל המוות. בצל מתקפת טרור פחדנית, זדונית ואכזרית כלפי יהודים שהגיעו לתפילה בבית הכנסת במה שמתברר כמתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

השר בנאומו מול אלפי המשתתפים

השר בנאומו מול אלפי המשתתפיםצילום: אלקסי רוזנפלד

לצד זה ציין כי "בביקורי כאן היום לא ראיתי מוות. ראיתי את החיים, שהשנאה לעולם לא תעקור. אנו עומדים יחד, יהודים מכל הקהילות, אנשים מכל הסוגים. אמריקאים וישראלים, אנשים שאומרים יחד: לא לשנאה".

בשבת האחרונה נכנס אדם ניאו נאצי לבית הכנסת 'עץ החיים' של הקהילה היהודית בעיר והחל לירות לכל עבר במהלך אירוע משפחתי שנערך בו. בעקבות הטבח נרצחו 11 מבני הקהילה ונוספים נפצעו.

באירוע, שנערך בהשתתפות כ-5,000 מתושבי האזור, נכחו גם שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, מושל פנסילבניה תום וולף, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וראש עיריית פיטסבורג ביל פדוטו.

בנט ומשתתפים נוספים שבאו לכבד את זכר הנרצחים

בנט ומשתתפים נוספים שבאו לכבד את זכר הנרצחיםצילום: אלקסי רוזנפלד

לדברי השר בנט, אשר שימש כנציג ממשלת ישראל באירוע, "באתי לכאן בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל. באתי כדי להעביר מסר של אחדות, של חוזק ועוצמה. אקדח הרוצח לא כוון כלפי מי שזוהה כקונסרבטיבי, אורתודוקסי או רפורמי, לא כלפי ימני או שמאלני. הוא כוון כלפי יהודים חפים מפשע וגבה את חייהן של 11 נשמות קדושות באקט של אנטישמיות נפשעת".

בהמשך הוא הביע את דאגתו מהאנטישמיות המסוכנת ברחבי העולם ואמר כי "כמעט 80 שנים מאז ליל הבדולח, כשיהודי אירופה נספו בלהבות בתי התפילה שלהם, דבר אחד ברור - אנטישמיות אינה זיכרון רחוק, האנטישמיות היא סכנה ברורה ומידית". לדבריו, "המסר שלי היום ברור: לא נשתוק. אנו נתגבר והחירות תנצח. אחדות תביס את החלוקה, אהבה תביס שנאה, אור יביס את החושך. עם ישראל חי".