מרקל מגבה את ישראל: "פינוי הכפר חאן אל אחמר החלטה של ישראל"

קנצלרית גרמניה מבהירה כי מעולם לא התנתה את הביקור שלה בארץ בכך שהכפר הבדואי חאן אל אחמר לא יפונה: "פייק ניוז". בנט:"מרקל היא ידידת אמת של ישראל״

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 11:46 כה בתשרי התשעט

מרקל מגבה את ישראל: "פינוי הכפר חאן אל אחמר החלטה של ישראל"
צילום: עודד קרני

לאחר שפורסם שהביקור הרשמי של קנצלרית גרמניה מרקל הותנה בכך שהכפר הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר לא יפונה, הודיעה הקנצלרית כי מעולם לא היתה בקשה כזו: "פייק ניוז"

מרקל אמרה כי מעולם לא התנתה את הביקור בישראל באי פינוי הכפר הבדואי הבלתי חוקי, ואף חיזקה את מדיניות הממשלה: "זה ממש לא נכון, זו החלטה של ישראל וזה לא קשור לפגישה שלנו. אני לא מתנה את הפגישות שלנו כששמעתי על זה ובמטוס אמרתי לעצמי 'אוי איזה שקר, עוד שנייה נגיע ונראה לכולם שזה פייק ניוז"

בנט במפגש עם קנצלרית גרמניה: ״שמח שהקנצלרית הבהירה את סיפור חאן אל אחמר, מרקל היא ידידת אמת של ישראל״. שר החינוך  נפתלי בנט, נפגש עם מרקל, בטקס הענקת ד״ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה. השר הודה לקנצלרית על חברות האמת שלה עם מדינת ישראל והעם היהודי ואמר ״ניכר שהיחס שלך לישראל מגיע מעומק נפשך״.

עוד מסר בנט ״אני שמח שהקנצלרית הבהירה בצורה חדה כי הסיפור בעניין חאן אל אחמר הוא פייק ניוז מוחלט. הקשר של מדינת ישראל עם גרמניה הוא בעל חשיבות אסטרטגית ונמשיך לפעול לחיזוקו בכל הרמות״.