מרצ ירושלים: להפסיק את מימון המועצה הדתית

רשימת מרצ במועצת העיר ירושלים דורשת להפסיק כליל ולאלתר את מימון המועצה הדתית בעיר. כך עולה ממכתב ששלחה הבוקר יו"ר הרשימה, לורה ורטון, לראש העיר ניר ברקת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 09:20 כה באלול התשעח

מרצ ירושלים: להפסיק את מימון המועצה הדתית
הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"המועצה הדתית של בירת ישראל, ירושלים, לא התכנסה מאז שנת 1998", כתבה ורטון לברקת, "המועצה לא התכנסה מאחר והיא מסרבת לקבל לשורותיה רבנים, רבות, נשות ואנשי ציבור שנבחרו כדין בידי הציבור לשמש כחבריה, בשל היותן נשים או בגלל השתייכותם לזרמים הלא-אורתודוקסים ביהדות ולציבור החופשי. בין חברי המועצה הדתית שנבחרו נמצאים, למשל, נשיאה לשעבר של  התנועה הקונסרבטיבית, כבוד הרב אהוד בנדל. בכך מפרים המועצה והעומד בראשה, מר יהושע ישי, את חוקי המדינה ואף מבזים פסק דין חלוט של בית המשפט הגבוה לצדק שהורה למועצה להתכנס ולאפשר לכל חבריה הנבחרים להשתתף בישיבותיה".

"אין שמץ של הצדקה לכך שחברי מועצת העיר ירושלים שנבחרו על ידי הציבור הצביעו על הקמתו של  גוף שאינו מתכנס. בכך שר הדתות וראש העיר משתפים פעולה עם עבירה על החוק ומבזים את בית המשפט. על העירייה להפסיק את התשלום למועצה ולחדש אותו רק לאחר שהמועצה תתכנס כחוק ולפי פסיקת בג"צ ובנוכחות כל חבריה הנבחרים", כתבה ורטון.

"לאחרונה מצא מבקר העירייה שורת ליקויים בפעילות המועצה, ביניהם העסקת קרובי משפחה, נסיעות חברי מועצה לחו"ל על חשבון גופים הקשורים למועצה ואף העסקת עובד מועצה בביתו הפרטי של חבר מועצה. ברור ששחיתות כזאת מהווה סיבה נוספת שלא לממן את המועצה".

"במאמר מוסגר עליי להזכיר שסכום המימון שעיריית ירושלים מעבירה למועצה הוא בלאו הכי גבוה מכפי שהחוק מחייב. על פי החלטת ועדת הכספים של הכנסת בשנת 2010 שהפכה להחלטת ממשלה, גובה ההעברה נקבע לפי החתך הסוציו-אקונומי של העיר. בשנת 2016 ירדה ירושלים, לצערי, במידרג הסוציו-אקונומי שלה, אך המועצה ממשיכה לקבל מימון לפי המדרג הגבוה של העבר. כך שגם לאחר שהמועצה תתכנס כחוק, יש להוריד את גובה המימון שהעירייה מעבירה לה בהתאם לחוקים ולנהלים. כך או כך, יש להפסיק לממן את פעילות המועצה עד שתכונס כחוק".