מרצה באוניברסיטה העברית: "ילדים פלסטינים משמשים לניסוי כלים בידי צה״ל"

פרופסור נאדירה שלהוב-קבורקיאן המלמדת באוניברסיטה העברית, בהרצאה מסיתה נגד ישראל, טוענת כי צה"ל משתמש בערביי מזרח ירושלים ככלי ניסוי לנשקים: "מרחבים פלסטיניים הם מעבדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 08:43 יב באדר א'

מרצה באוניברסיטה העברית: "ילדים פלסטינים משמשים לניסוי כלים בידי צה״ל"
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

מרצה באוניברסיטה העברית שוב נתפסת בעמדותיה השליליות כלפי ישראל. בהרצאה שנתנה פרופסור נאדירה שלהוב-קבורקיאן,באוניברסיטת קולומביה היוקרתית בניו-יורק אמרה שצה"ל משתשמש בילדים פלסטינים ממזרח ירושלים כמעבדות ניסוי לשם מכירת נשק, כך דווח בגלי צה"ל. 

פרופסור שלהוב-קבורקיאן הרצתה בנושא: "מרחבים מטרידים - טכנולוגיות אלימות בירושלים הפלסטינית". בהרצאה טענה הפרופסור, כי ישראל משתמשת בשכונות פלסטיניות כמעבדות לשם מכירת נשק ישראלי: "מרחבים פלסטיניים הם מעבדות, ההמצאה של מוצרים ושירותים של תאגידי הביטחון בחסות המדינה, מתודלקת על ידי עוצר ארוך טווח ודיכוי של הפלסטינים בידי הצבא הישראלי". עוד נטען כי ילדים פלסטינים משמשים לניסוי כלים בידי צה״ל, כך ציטטה הפרופסור ילד פלסטיני: "הם בודקים באיזה פצצות להשתמש, פצצות גז או פצצות סירחון, האם לשים לנו על הראשים שקי פלסטיק או שקי בד, האם להרביץ לנו עם הרובים שלהם או לבעוט בנו עם המגפיים". 

המשיכה והתייחסה הפרופסור גם לביקורו של נשיא צ'אד בישראל, וטענה בגדר עובדה מוגמרת כי הנשיא בא לראות איך באמת שולטים באנשים: "הוא הובא אל באב אל עמוד (שער שכם), כדי לראות איך הם באמת שולטים באנשים באזור. עם אילו מצלמות, מצלמות במעגל סגור״. 

טענותיה הוצגו בפני עשרות סטודנטים ומרצים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, כממצאיו של מחקר שביצעה הפרופסור בחסות האוניברסיטה העברית.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: ״הדעות שהושמעו על ידי פרופסור נאדירה שלהוב קבורקיאן לא מייצגות ולא מבטאות בשום צורה ואופן את האוניברסיטה העברית ולא את הנהלת האוניברסיטה, אלה הן דעותיה האישיות אשר מביעות אך ורק את עצמה״. 

תקרית נוספת ארעה לפני כחודשיים כאשר ד"ר קרולה הילפריך, מרצה באוניברסיטה העברית, תקפה בחריפות סטודנטית שהגיעה לשיעור במדים: "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית כשאת מבקשת להיות במדים". גם במקרה הזה האוניברסיטה התנצלה, אך המשיכה את העסקתה של המרצה.