מרצ:"ברוך שפטרנו מליברמן. כל הממשלה צריכה ללכת"

בצל התפטרותו של ליברמן, מפלגת מרצ הודיעה כי תגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. ח"כ רוזין: "הגיע הזמן להחזיר את המנדט לציבור הישראלי ולשנות את הכיוון הפופוליסטי"

חדשות כיפה מירב כהן 14/11/18 14:44 ו בכסלו התשעט

מרצ:"ברוך שפטרנו מליברמן. כל הממשלה צריכה ללכת"
קוראים לפיזור הממשלה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מפלגת מרצ הודיעה כי תגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת שתעלה להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא בעקבות התפטרותו של שר הביטחון ליברמן. 

"ברוך שפטרנו מליברמן" כך הודיעה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג והוסיפה "שר גזען מושחת שדרדר את הפוליטיקה הישראלית". חברת הכנסת הודיעה שגם שאר שרי הממשלה צריכים ללכת בעקבותיו, "הם צריכים לפטור אותנו ממשלה רעה, חולה בשחיתות, גזענות וחוקי נאמנות".

גם ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ברכה על התפטרותו של ליברמן "טוב שפטרנו משר ביטחון שמעדיף לפעול על פי אינטרסים זרים ופוליטיים מאשר שיקולים ענייניים ומקצועיים", והוסיפה, "ליברמן מסיים עוד קדנציה כשר בממשלת ישראל ללא הישגים ועם שורת נזקים ציבוריים וארגוניים מאחוריו. האדם שרץ על זה שמילה שלו היא מילה, הוכיח פעם אחר פעם שהבטחותיו ריקות, טיעוניו נלוזים והישגיו דלים. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לציבור הישראלי ולשנות את הכיוון הפופוליסטי, המשיחי והאנטי-דמוקרטי שהובילה ממשלת נתניהו הרביעית."

ליברמן הודיע בצהרים, במסיבת עיתונאים, כי הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר הביטחון כאשר ראש הממשלה מונע מהבצא לצאת למערכה צבאית "אני לא יכול להסתכל למשפחות בעיניים" לטענתו וקרא להקדים את הבחירות מהר ככל הניתן