מרים פרץ: "כאבתי שבנט ביקש להיות שר הביטחון ולוותר על החינוך"

כלת פרס ישראל התייחסה לראשונה לניסיון של נפתלי בנט לדרוש את תיק הביטחון ואמרה: "כאבתי את הניסיון. היה לו את התיק הכי גדול בעולם, החינוך שמעצב את הרוח של המדינה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 18:02 כג באדר א'

מרים פרץ: "כאבתי שבנט ביקש להיות שר הביטחון ולוותר על החינוך"
מרים פרץ, צילום: פלאש 90

מרים פרץ, כלת פרס ישראל ואמא של אוריאל ואלירז פרץ הי"ד אמרה היום (ה') כי כאבה את המהלך של שר החינוך, נפתלי בנט לעזוב את משרדו ולהגיע אל משרד הביטחון.

"כאבתי כשבנט אמר שהוא רוצה את תיק הביטחון. היה לו את התיק הכי גדול בעולם, תיק החינוך שמעצב את הרוח של המדינה שלנו. יש לנו אחריות גדולה מאוד על עתידו של העם היהודי, לחינוך להכרת השורשים, לחיבור השורשים, ואני חושבת שעם הדרך הזאת אנחנו נבנה פה עתיד. ההשפעה שלנו, אנשי החינוך איננה על 30 ילד בכיתה אלא על 3000 כי תלמיד שפגש מורה שחיזק ואהב אותו – יספר על כך לדורות הבאים". 


(צילום: מתניה אופיר)

כזכור, לפני כחצי שנה, מי שעמד בראשות הבית היהודי, השר נפתלי בנט, דרש לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן, את תיק הביטחון. בתחילה, בנט הציב אולטימטום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך חזר בו מהדרישה לאחר התערבות גם מצד הרב חיים דרוקמן.

פרץ התייחסה בדבריה היום, גם למאבק נגד ההדתה ואמרה: "באתי למערכת החינוך וניהלתי בית ספר ממלכתי 24 שנים  וגיליתי שתלמידים לא יודעים מה זה שבת, לא יודעים מה זה סידור, תפילה, פרשת שבוע, והחלטתי בתמימות גדולה כמו התמימות של הוריי, להפוך את בית הספר שלי לבית ספר שמתגבר בו לימודי יהדות  בהתאם לאוכלוסיה שאני גרה בה".

השר בנט

השר בנטצילום: הבית היהודי

לסיום אמרה פרץ כי, לא יהיה חינוך יהודי בלי האדם שילמד. "עם כל המכשירים והאינטרנט – אין כמו לשבת מול המחנך. אדם צריך לשבת מול אדם. צריכה להיות נגיעה בלבבות. צריך שיחוש אותי ולא שאכתוב לו שאלה ואשגר לו." 

יותר מאוחר היום, הגיבה פרץ על הדברים והבהירה כי היא איננה עוסקת בפוליטיקה. "אני רואה בדמוקרטיה הישראלית ערך חשוב ונעלה אך בחרתי לא לעסוק בעולם הפוליטי ולהמשיך ולהשפיע בדרכים נוספות על החברה הישראלית. צר לי שדברי בכנס שעסק כולו באתגרי החינוך הפכו לכלי ניגוח פוליטי. אדרבה, הדגשתי את הערכתי הרבה לשר החינוך".