מריחים בחירות: הסכם הגג בירושלים בסכנה והמועמדים תוקפים זה את זה

נציגי הסיעות החרדיות הטילו וטו על אישור התכנית, הכוללת בניית אלפי יחידות דיור, בטענה שמעט מדי דירות הוקצו לציבור החרדי. ברקוביץ': "כישלון של קומבינת ברקת&אלקין". ליאון: "התנהלות לא נכונה. צריך לדעת לעבוד עם כל הגורמים בעיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/18 14:55 כג באלול התשעח

מריחים בחירות: הסכם הגג בירושלים בסכנה והמועמדים תוקפים זה את זה
ארכיון. עיריית ירושלים, צילום: ללא קרדיט

הסכם הגג של ירושלים, שבמסגרתו אמורים להיבנות 20 אלף יחידות דיור, עומד בפני סכנה והמעורבים בבחירות לראשות העיר ניסו היום (שני) להסביר מי אשם בכך.

לפני כשבועיים הכריז ראש העיר ניר ברקת על ההסכם שבין העירייה, הממשלה ורשות מקרקעי ישראל בנוגע להשקעת 1.4 מיליארד ש'ל בפיתוח שכונות מגורים והקמת שטחי תעסוקה רבים ברחבי העיר.

עם זאת, פורסם אתמול ב'דה מרקר' כי בישיבת מועצת העיר האחרונה מנעו חברי הסיעות החרדיות את אישור התכנית ואיימו כי לא יצביעו בעד ההסכם גם בישיבה הבאה, מאחר וחלק קטן מהדירות שייבנו (10%) יועד לציבור החרדי.

זה שיעזוב וזה שיירש את מקומו? ברקת ואלקין

כישלון שלהם? ברקת ואלקיןצילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

בישיבה, כך דווח, הציבו נציגי הציבור החרדי מספר דרישות אשר הובילו לדחיית אישור התכנית לחודש אוקטובר לפחות. בעיריית ירושלים וברשות מקרקעי ישראל אמרו כי "ההסכם ירד מסדר היום כדי למצות כמה נושאים ותהליכים מול רשות מקרקעי ישראל, ובמטרה להביאו לאישור במועצת העיר בהסכמה רחבה. הסכם שיווק יחידות הדיור והתעסוקה מביא עמו בשורה גדולה לירושלים במגוון רב של תחומים, יביא לחיזוקה ופיתוחה של בירת ישראל וייתן מענה לכלל האוכלוסיות בעיר".

יו"ר 'התעוררות' והמועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ', התייחס לנושא ואמר: "זהו עוד כישלון של קומבינת ברקת&אלקין. יש כאן דיבורים גבוהה גבוהה ובשטח אין שום בניה לצעירים. מי שחושב שכך צריך להתנהל ראש עיר כנראה שלא מבין את הנזקים לעתיד העיר".

עוד הוא הוסיף כי "זוהי עוד הוכחה לכך שפיזור הבטחות לא מצליח לקדם את הדברים החשובים ביותר לציבור, אלא רק את האינטרסים הצרים לטובת סידור עבודה של אלקין, ממשיך דרכו של ברקת.
מצער שהשר האמון על עתידה של העיר, הצהיר בכל מקום כי הביא להסכם הגג, צריך להודות שהטעה את הציבור והוליך אותנו שולל".

"פטריוט ירושלמי". ברקוביץ

מאשים את אלקין וברקת. ברקוביץצילום: בנימין טוויטו

גם משה ליאון הביע צער על ההתפתחות החדשה ועל כך "שתושבי ירושלים יפסידו שוב עשרות אלפי יחידות דיור בגלל התנהלות לא נכונה". לדבריו, "אפשר לומר שהכתובת היתה על הקיר. אפשר להכריז הכרזות ולגזור סרטים אבל בשטח צריך לדעת לעבוד עם כל הגורמים בעיר".

ליאון ציין כי "אחת התכונות החשובות ביותר בניהול היא לדעת להוביל את הצוות שאתך. מניסיוני ומההיכרות העמוקה שלי עם העיר ירושלים בחמש השנים האחרונות כחבר מועצה ומחזיק תיק המנהלים אני יכול לומר באחריות שירושלים בהנהגתי תהיה מאוחדת יותר למען קידום העיר בבנייה, בתעסוקה ובחינוך. אין דרך אחרת. רק בעבודה משותפת עם כלל הציבורים בעיר ובמועצה יהיה אפשר לפתור את משבר הדיור בעיר".

במטה של השר אלקין סירבו להגיב להאשמותיו של ברקוביץ' ולהתבטא בנוגע לפיצוץ המסתמן בהסכם הגג. במטהו של יוסי דייטש גם כן העדיפו שלא להתייחס לנושא.

משה ליאון

טוען שאצלו זה יהיה אחרת. משה ליאוןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90