מרד בעלי המלונות ברבנות נמשך

יו"ר התאחדות המלונות בירושלים קורא לבעלי המלונות לנטוש את הכשרי הרבנות לבחור בדרכים אחרות. הרבנות: שוקדים על יישום ההמלצות שיובילו למערכת כשרות איכותית ואמינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 09:59 כו בחשון התשעח

מרד בעלי המלונות ברבנות נמשך
עדכוני כשרות, צילום: shutterstock

יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ומנכ"ל מלון  יהודה, ישי ברנע, קורא לבעלי המלונות לנטוש את הכשרי הרבנות ולעבור לבחור בדרכים אחרות. כך פורסם הבוקר בעיתון "ישראל היום".

לפני מספר חודשים קבע בג"ץ כי עסק שלא קיבל תעודת כשרות לא יכול להציג עצמו ככשר, אך באפשרותו לפרסם את הסטנדרטים הכשרותיים בהם הוא עומד, כל עוד ברור כי לא קיבל הסכמת הרבנות לכשרות במקום.

במכתב שנשלח, שפורסם ב"ישראל היום", נכתב כי "לאורך השנים ראינו וחווינו את הנזקים ההרסניים של מונופול הכשרות, והנה בא בג"ץ והוציא את הערמונים מהאש... הנשיאה קבעה כי בית העסק לא יכול להציג תעודה חלופית לתעודת הכשרות של הרבנות, אך יכול להציג מצג אמת בכתב בדבר המזון הנמכר בו, תוך פירוט הסטנדרטים שעליהם הוא מקפיד ואופן הפיקוח על שמירתם, ותוך הבהרה מפורשת שאין בידיו  תעודת הכשר של הרבנות הראשית".

"מדובר בפסק דין חשוב ותקדימי שמסיר את חסמי הכניסה לשוק הכשרות ומכרסם במונופול הרבנות". לדבריו, למרות שהסיכוי  לשינוי מהותי בתחום "שואף לאפס", אפשר להוביל לשינוי אם "בתי המלון בארץ, שהם הגורם הגדול ביותר במדינה המקבל שירות מהרבנות, יפתחו את שעריהם לגופי כשרות נוספים ויאפשרו תחרות גם בתחום זה". בסיום  מכתבו מציין ברנע: "תכלית מכתבי זה היא לעודד את בתי המלון לפתוח את שעריהם לתחרות בתחום הכשרות, ואין באמור להמליץ ממי לרכוש את שירות  הכשרות ובאיזו בחירה".

הרבנות הראשית מסרה בתגובה כי היא שוקדת בימים אלה "על יישום מסקנות הצוות לבחינת מערך הכשרות שמינה הרב הראשי ושמסקנותיו אושרו על ידי מועצת הרבנות הראשית, ואשר יובילו למערכת כשרות איכותית ואמינה תוך מתן פתרונות לליקויים ולכשלים  הקיימים כיום במערך הכשרות.  בכוונת הרבנות הראשית לשקוד ללא לאות עד ליישום ההמלצות והפיכת מערך הכשרות המוסדי-ממלכתי לראוי לאמון רב יותר של הציבור ולמערכת  כשרות איכותית ואמינה".