מרגש: הרב אלישע פיקסלר תרם כליה לאדם שאינו מכיר

הרב אלישע פיקסלר, רב היישוב שדמות מחולה תרם השבוע כליה: "כשאתה יודע שיש אדם שאיכות החיים שלו יכולה להשתפר כל כך באמצעות כליה טובה, אי אפשר לעמוד מנגד"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/16 15:13 ב באדר א'

מרגש: הרב אלישע פיקסלר תרם כליה לאדם שאינו מכיר
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הרב אלישע פיקסלר, בן 51 ואב ל-8 ילדים, רב הישוב שדמות מחולה תרם ביום ראשון השבוע כליה לאדם שלא הכיר קודם לכן. לפני כשנה הגיע אליו מייל דרך הקיבוץ הדתי שהודיע שמחפשים תורם כליה לילדה בת 16, ובו היה טלפון של בחורה שתרמה דרך "מתנת חיים" של הרב הבר, העמותה המחברת ומעודדת תרומת כליה בין אנשים זרים וללא תמורה - רק לשם הצלת החיים.

"אני ואשתי החלטנו שנלך על זה והתקשרתי לקבל פרטים על הנערה, בשיחה התברר כי סוג הדם שלנו שונה, אך החלטתי להמשיך בהליך הרפואי ולתרום למשהו אחר שיזדקק לכך", מספר ל'כיפה' הרב פיקסלר.

שלמה מולוקנדוב בן 63 מרמלה, נמצא מספר שנים בטיפולי דיאליזה קשים, בעקבות מחלת כליות תורשתית שהתפרצה לפני 7 שנים. הוא שכיר במפעל שהמשיך להגיע ולעבוד בכל תקופת הדיאליזה. לשלמה חמישה ילדים שנפסלו לתרומה בגלל המחלה התורשתית, שנמצאת בשלבי התפתחות שונים. כליתו של הרב פיקסלר התאימה לו וכאמור השבוע הושתלה הכליה בהצלחה.

"לפני שנה התחלתי את התהליך בעקבות המייל שקרא לתרום לנערה, מאז עברתי הרבה בדיקות, הרבה פרמטרים שלוקחים לבדיקה ובמהלך הזמן היו כל מיני דחיות מכל מיני סיבות רפואיות וגם כאלה שאינן קשורות כמו מילואים של הרופא המנתח", מספר הרב פיקסלר כשהוא מציין שהקשר עם הרב הבר היה זה שסייע לו לקבל את ההחלטה, "נפגשנו איתו והוא עודד אותנו וזה עזר לנו להבין יותר לקראת מה אני הולך".

הרב ישעיהו הבר, ראש עמותת 'מתנת חיים' שיבח את מעשהו של הרב פיקסלר ואמר ל'כיפה': "הרב פיקסלר והתורמים האלטרואיסטים שמגיעים אל העמותה, הם בעיני מובילי המהפך, שנועד לחסל את רשימת ממתיני השתלת הכליה בישראל. בעבורי, לראות אבא, המטופל בדיאליזה בעקבות מחלה קשה, מקבל כליה מאדם זר לחלוטין, שבחר להציל חיים- זו העוצמה האמיתית של העם שלנו. אני מקווה ומתפלל שנצליח, יחד עם האנשים אשר תורמים לאנשים זרים, לחסל את רשימת ההמתנה הארוכה בדרך להשתלת כליה".

ארבעה ימים אחר הניתוח הרב שכבר השתחרר לביתו מספר בשמחה כי הוא מרגיש טוב ב"ה, "הרבה יותר טוב ממה שחשבתי, אני אמנם עוד חלש אך ב"ה אני מתאושש מרגע לרגע". לשאלה האם פגש את המושתל המיועד משיב הרב פיקסלר, "פגשתי אותו בקצרה ממש לפני הניתוח אך לאחריו היינו מאושפזים באותה מחלקה וישבנו ושוחחנו לא מעט. אתמול (ד') כשהשתחררתי ניגשתי אליו וביקשתי ממנו שיברך אותי ברכת כוהנים. מדובר באבא עם משפחה מאד מלוכדת, מסורה ונאמנה בעז"ה יש בינתיים דיווחים טובים שהכליה השתרשה ואני מקווה שחייו ישתנו לטובה", אומר הרב פיקסלר.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/211201613730.mp4[/embed]

לשאלה כיצד מבצעים החלטה לא טריוויאלית כזו, משיב הרב פיקסלר כי חיילים שמתנדבים ביחידות קרביות במיוחד עושים החלטה יותר מסוכנת, "אני לא בטוח שעשיתי מעשה יותר מסוכן ומשמעותי מהם. הם מסכנים את עצמם יותר. אני לא מפחית מערך התרומה שלי ואני לא מזלזל בה, זה לא כלאחר יד, אך שיש ערבות הדדית ואהבת ישראל זה הופך להחלטה קלה הרבה יותר", אומר הרב פיקסלר כשהוא מוסיף, "כשאתה יודע שיש אדם שאיכות החיים שלו יכולה להשתפר כל כך באמצעות כליה טובה, אי אפשר לעמוד מנגד".

הרב פיקסלר מתייחס גם לנושא הרפואי, "כל הרופאים אומרים שלאדם שהוא בריא לחלוטין, כליה אחת יכולה לעשות עבודה מאד טובה. זה לא אומר שזה לא מסוכן, אך זה עם עיניים פקוחות ואתה מתייעץ ועובר בדיקות רפואיות בשבע עיניים".

הרב פיקסלר התייחס לתרומה כמסע משפחתי, "סיפרתי לילדים והם קיבלו את זה בשמחה רבה. סיפרנו להם בשלבים שלבים, לגדולים בהתחלה ולקטנים בדקה האחרונה, אך ב"ה הם קיבלו את זה בשמחה ועזרו ככל יכולתם".

במוצאי שבת האחרונה לילה לפני הניתוח נסעה משפחת פיקסלר משדמות מחולה לביתה של ביתו של הרב שמתגוררת בתל אביב, התכנסו בבית של הבת שלי במוצאי שבת כל המשפחה ובשש וחצי בבוקר למחרת קיבלנו חדר מיוחד בבית החולים איכילוב וישבנו ושרנו ודיברנו ונכנסנו אל הניתוח בשירים וריקודים", מספר הרב פיקסלר ומסביר כי תהליך החשיפה שלו לא היו דבר מתוכנן. "לא תרמתי כדי שיעשו עליי כתבות, אך הרב הבר שביקש את רשותי אמר לי "בניתוח תרמת כליה אחת ועם פרסומת אני תבוא תרומה של כמה כליות נוספות", איך אני יכול לעמוד מנגד ולא להסכים לבקשה כזו", אומר הרב פיקסלר בחיוך.

"אנשים אומרים לי אתה מיוחד, אך ב"ה יש לפחות 260 כמוני שתרמו דרך עמותת 'מתנת חיים' אז ב"ה זה מתפשט ואני מקווה שעוד רבים יעשו את הצעד הזה ויסייעו לאחרים שסובלים", מסיים הרב פיקסלר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן