"מקימים מדינה פלסטינית מתחת לאף של ישראל"

המאחז שהפך לסמל של הרשות הפלסטינית, חאן אל אחמר גדל. ח"כ שולי מועלם רפאלי סיירה במאחז ואמרה כי חאן אל אחמר הוא ביטוי ליישום תכניתה של הרשות הפלסטינית להשתלטות על אדמות מדינה שמטרתה הסופית היא להקים מדינה פלסטינית

חדשות כיפה גלעד כהן 20/12/18 14:36 יב בטבת התשעט

"מקימים מדינה פלסטינית מתחת לאף של ישראל"
ח"כ שולי מועלם רפאלי בסיור, צילום: תנועת רגבים

בעקבות דחיית יישום החלטת הממשלה לפינוי חאן אל אחמר, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי סיירה במאחז הפלסטיני הממוקם על הכביש המוביל לים המלח. מאיר דויטש, סמנכ"ל מדיניות בתנועת רגבים וישי חמו, רכז הפעילות של התנועה הדריכו את הסיור והציגו בפניה מסמכים אודות קצב גדילת המאחז שהפך לסמל של הרשות הפלסטינית בתכניתה להשתלט על אדמות המדינה.

"חאן אל אחמר הוא ביטוי ליישום תכניתה של הרשות הפלסטינית להשתלטות על אדמות מדינה מתוך כוונה להקים מדינה פלסטינית מתחת לאף שלנו", אומרת ח"כ מועלם רפאלי. "חייבת ליישם את החלטתה המגובה בבג"צ ולפנות את המקום."

הכפר חאן אל אחמר

הכפר חאן אל אחמרצילום: פורום עוטף ירושלים


יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי ישראל חייבת ליישם את החלטתה המגובה על ידי בג"ץ ולפנות את חאן אל אחמר. "זהו מאחז בלתי חוקי שהוקם מטעם הרשות הפלסטינית בשטחי C במסגרת תכנית פיאד שמטרתה להקים מדינה פלסטינית דה פקטו. המהלך הזה מתרחש לנו מול העיניים, תוך גיבוי ותמיכה מלאה מצד האיחוד האירופי, על שטחי סי שהן אדמות מדינת ישראל. סוגיה זו מחייבת פתרון מידי מצדו של ראש הממשלה." 


עוד אמרה ח"כ מועלם רפאלי כי הבית היהודי לא תאפשר את גדילתו של המאחז הלא חוקי ובכך להקים מתחת לאפה של מדינת ישראל מדינה פלסטינית. "לא יתכן שהרשות הפלסטינית מקימה מאחזים בנקודות אסטרטגיות שונות על אדמות מדינה וזה עובר בשתיקה. חאן אל אחמר היא סמל – עבור הפלסטינים, עבור האיחוד האירופי ועבור מדינת ישראל. יישום החלטת הממשלה המגובה בבג"צ, היא אמירה ברורה שישראל לא תשלים עם השתלטות של הרשות וישראל חייבת לעשות זאת."
מאיר דויטש, סמנכ"ל מדיניות בתנועת רגבים: "צריך להבין שכל השתלטות שלהם על הקרקע היא במחשבה, ומכוונת מגבוה. הם יוצאים, ממפים את השטח, בוחרים נקודות אסטרטגיות שישרתו אותם בהמשך, ועליהם הם מתיישבים", ציין דויטש. "בינתיים, למרות צו הפינוי שממשיכים לדחות, מגיעות משלחות חוץ, שגרירים ואירופאיים לתמוך בהם ולהביע מחאה נגד הפינוי. בממשלה לא מבינים את היקף הבעיה".