מקורות מצריים: נתניהו ביקש הפסקת אש עם חמאס בתקופת הבחירות

האם ראש הממשלה מנסה להשקיט את רצועת עזה עד לחודש אפריל? עיתון ערבי פרסם כי נתניהו פנה למצרים וביקש יעבירו לחמאס מסר, לפיו הוא מעוניין בהפסקת אש לאור הקדמת הבחירות בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 08:57 יט בטבת התשעט

מקורות מצריים: נתניהו ביקש הפסקת אש עם חמאס בתקופת הבחירות
ההתפרעויות על הגדר בליל שבת, צילום: דובר צה"ל

האם לחששות ראש הממשלה בנוגע לבחירות הקרובות הצטרפה, לצד ההתמודדות של בני גנץ והאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום, גם החזית בעזה? מקורות מצריים טענו כי נתניהו ביקש באופן עקיף מחמאס הפסקת אש בתקופת הבחירות, כך פורסם הבוקר ב'כאן'.

לפי הדיווח, מקורות מצריים מסרו לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי ראש הממשלה ביקש ממצרים להעביר מסר לארגון הטרור העזתי, לפיו הוא מעוניין בהפסקת אש ארוכת טווה, לאור הקדמת הבחירות בישראל.

בנוסף לכך דווח, כי נתניהו ביקש מהמצרים שיקלו על מעבר תושבי הרצועה במעבר רפיח, זאת כדי להקל על מצבם ולא לאפשר לחמאס סיבות ותירוצים לתקוף את ישראל ולהסלים את המצב.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו

ביקש הפסקת אש? ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהוצילום: פלאש 90

בשבוע שעבר, לראשונה מזה שבועות ארוכים, נהרגו 4 פלסטינים בהפגנות האלימות על גדר המערכת ברצועה, ובמשרד הבריאות בעזה טענו כי המפגינים נהרגו מירי צה"ל. בערוץ הטלגרם של 'אבו עלי אקספר' דווח כי בכירי חמאס טענו כי כל ההרוגים והפצועים נורו כשעמדו במרחק יחסית גדול מהגדר, וכי הם שהו בטווח המרחק שעליו סוכם עם ישראל. בנוסף לכך פרסם החמ"ל המשותף של צעדות השיבה כרוז שבו תקף את ישראל ואיים כי במידה וביום שישי הקרוב תוצאות ההפגנה יהיו דומות, הם יגיבו בהתאם.

מי שלא אהב את הדיווח היה עו"ד איתמר  בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, שתקף ואמר כי "מיום ליום נתניהו הופך את דמם של אזרחי ישראל ליותר ויותר זול. אם עד כה ראש הממשלה התרפס בפני מאות הרקטות שנורו על ישראל, ואף הסכים להעברת פרוטקשן לחמאס עבור שקט מדומה, הרי שכעת אנו מגלים כי הגענו לשפל חדש: ראש הממשלה מתמקח ונושא אותן בדמם של אזרחי ישראל, עבור אינטרסים אישיים". 

בהמשך הוא גם תקף את הבית היהודי ונפתלי בנט וטען כי  "כאשר בנט לא הפיל את הממשלה הוא תירץ זאת בכך ש'נתניהו הבטיח שינוי במדיניות הביטחון'. אנו בהחלט רואים את השינוי - המצב הלך והידרדר. נפתלי בנט והבית היהודי אשמים במצב הקיים לא פחות מאשר ראש הממשלה".