מקורבי נתניהו הסרוגים פרשו - מינוי הרמטכ"ל מתקרב

בעקבות עתירה לבג"צ נגד שני חברים בוועדה למינוי בכירים, אשר אמורה לאשר את מינויי הרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה, פרשו שני החברים בוועדה, איריס שטרק ויעקב נגל, והוועדה תוכל לשוב ולהתכנס לקראת תהליך הבחירה

חדשות כיפה יהונתן קליין 12/09/18 14:20 ג בתשרי התשעט

מקורבי נתניהו הסרוגים פרשו - מינוי הרמטכ"ל מתקרב
יעקב נגל. אחד משני חברי הוועדה שפרשו, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מינוי הרמטכ"ל והמפכ"ל הבאים התקרב היום (ד') בצעד נוסף, לאחר ששני חברי הוועדה למינוי בכירים, שמינויים הוקפא, פרשו ממנה. לאור זאת תוכל הוועדה לשוב ולהתכנס, ולפתוח בהליך הבחירה של החייל והשוטר מספר אחת. 

בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה התנועה לטוהר המידות, הקפיא בג"צ בשבוע שעבר באופן זמני את מינוים של איריס שטרק ויעקב נגל לחברי הוועדה למינוי בכירים. בעתירה נטען כי השניים מקורבים לראש הממשלה נתניהו, וככאלה אין זה תקין שהם יישבו בוועדה העוסקת במינויים הבכירים במדינת ישראל.

היום, הודיעה איריס שטרק, שמונתה בשבוע שעבר לתפקיד ראש לשכת רואי החשבון, הודיעה היום שתפרוש מהוועדה למינוי בכירים על מנת להתמקד בתפקידה החדש. "מירב זמני ומרצי יושקעו כעת בעבור מגזר רואי החשבון", אמרה שטרק. 

גם יעקב נגל, ששימש כראש המטה לביטחון לאומי ושירת במשך שנים ביחידת 8200, ונחשב גם הוא מקורב לראש הממשלה, הודיע היום למזכיר הממשלה כי הוא פורש מהוועדה. במכתבו, שפורסם ב'כאן', כותב נגל כי הטענות נגד מינויו לחברות בוועדה הן אבסורד וחוסר היגיון, אך ביקש לפרוש מהוועדה "כדי שלא לעכב מינויים חשובים שהועדה המכובדת אמורה לדון בהם בחודשים הקרובים".

לאחר פרישתם של השניים תוכל הוועדה להתכנס, לאחר שבג"צ הוציא צו ביניים נגד פעילותה, בשל חברותם של נגל ושטרק. הוועדה צפויה להיפגש בקרוב עם שר הביטחון ליברמן, שצפוי להגיש לה את שמות שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל.