מקרובי בנט: הולכים לבחירות. נתניהו: אין סיבה ללכת לבחירות

לאחר פגישת נתניהו ובנט היום בצהרים, הדוברים מוציאים הודעות סותרות. נתניהו בשיחות לראשי הסיעות: "אסור לחזור על הטעות של 92 ולהפיל ממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/18 15:58 ח בכסלו התשעט

מקרובי בנט: הולכים לבחירות. נתניהו: אין סיבה ללכת לבחירות
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רבים חיכו היום לפגישת השר בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לדעת כיצד יפול דבר לאחר האולטימטום שהציבו סיעת הבית היהודי - תיק הביטחון או שמפזרים את הממשלה.

בשעות הצהרים נפגשו השר בנט וראש הממשלה נתניהו לשיחה על המשך תפקודה של הקואלציה לאחר פרישתו של ליברמן. השר בנט עמד בדרישתו לקבל את תיק הביטחון במקום ליברמן כפי שהצהיר וכפי שדרשה הסיעה שלו.  בתום הפגישה היה נראה כי לאור עמדתו הנחרצת של יו״ר כולנו, השר משה כחלון, אין ברירה אלא ללכת לבחירות בהקדם האפשרי, וכי אין היתכנות להמשך קיום הממשלה. 

מלשכת ראש הממשלה לא רצים כל כך מהר לבחירות ומסרו כי: "ראש הממשלה נתניהו אמר לשר בנט שהשמועות על כך שהתקבלה החלטה על הליכה לבחירות אינן נכונות. 
ראש הממשלה נתניהו הדגיש שחשוב לעשות כל מאמץ כדי לשמור על ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92’ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל. 
ראש הממשלה נתניהו עדכן את השר בנט על כך שבשלב המיידי ראש הממשלה לוקח לידיו את תיק הביטחון לאור האתגרים הקריטיים העומדים כעת לפתחה של מדינת ישראל. "

בשעות האחרונות משוחח ראש הממשלה בטלפון עם כל ראשי סיעות הקואליציה ואומר להם שאין סיבה ללכת לבחירות ושיש לעשות כל מאמץ כדי לא להפיל את ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92’ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל. הדיונים יימשכו בתחילת השבוע הבא