הרב שפירא בוועידת האיחוד הלאומי: הפכנו ללהט"ביסטן

הערב [ג'] הציגה מפלגת "האיחוד הלאומי" את מצעה: "שומרים על ישראל יהודית", אשר מפרט את עקרונותיה ומטרותיה בתחום השבת, מעמד המשפחה השירות הצבאי ועוד..

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 21:11 יט באדר התשעח

הרב שפירא בוועידת האיחוד הלאומי: הפכנו ללהט"ביסטן
הרב יהושוע שפירא, צילום: הלל מאיר

הערב [ג'], הציגה מפלגת "האיחוד הלאומי" את מצעה: "שומרים על ישראל יהודית", אשר מפרט את עקרונותיה ומטרותיה בתחום השבת, מעמד המשפחה השירות הצבאי ועוד.. את התכנית מגבה שורת רבנים בכירים  ומובילי דעה בציונות הדתית, ביניהם הרבנים: חיים גנץ, דוד פנדל, רחמים נסימי והרב אליקים לבנון. וחברי הבית היהודי: אמיתי כהן, אבינועם גואלמן, חיים גולדמן, יוסי כדורי, חגי וינברג, אהרון שיאחי, אייל אסעד, שלמה קליין ועוד..

בין מטרותיה של המפלגה, חיזוק מערך הכשרות הממלכתי, יישום חוקי הכשרות ועידוד רכישת מוצרים נושאי הכשר מהרבנות הראשית ומהרבניות המקומיות מבלי לפגוע במעמדה של הרבנות הראשית שהיא "הסמכות הממלכתית התורנית-הלכתית העליונה היחידה במדינה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי-אופיר סופר אמר: "שבנו לציון אחרי 2,000 שנות גלות, להקמת מדינה יהודית לאור חזון הנביאים. בתהליך הזה חלים כרסום ושחיקה של הזהות היהודית. יש כאלו שחתונה כדת משה וישראל לא מחליק להם בגרון. כשאלפי מקומות עובדה שמורים למחללי שבת הזהות היהודית של המדינה נשחקת. אך רב עם ישראל מאמין בזהותו היהודית ולא בדרכם המומצאת של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. הרוב מזדהים עם דמויותיהם של הרב עובדיה יוסף הרב גץ והבעש"ט. כשמציעים לעוברים ושבים להניח תפילין ברחוב, פניהם מוארות".

יו"ר המפד"ל (הבית היהודי) לשעבר זבולון אורלב: "חייבים שני ימי מנוחה מלאים. במקום שישי שבת- שבת ראשון. השבת הציבורית צריכה לבא מהשקפה דתית עם מחויבות להלכה. הנחת היסוד בסוגיה היא לפי נתוני חילולי השבת- ונמצא שהיקפיה גדולים: בתרבות בספורט ובתעשייה".

סגן שר הביטחון- הרב אלי בן דהן ציין כי הרגיש מוזר לומר את המילים "מגעים בין המפלגות", שכן באמת אין הבדל בין המפלגות, "לכן אנחנו חייבים להתאחד פעם אחת ולתמיד... רוב הציבור רוצה ומייחל לאחדות המחנה" וקרא לשר אורי אריאל לשבת יחד עם השר בנט ולקדם את עניין האיחוד. 

בתוך כך, קרא השר אורי אריאל לשר נפתלי בנט לשבת ולסיים את הקונפליקט, על התנהלות ארגון צהר אמר אריאל: "אין שלוש רבנויות. יש רבנות אחת! אין שלוש כשרויות יש כשרות אחת".

הרב יהושע שפירא הדגיש כי המלפגה אינה הומופובית, אך המדינה הופכת להט"ביסטן וכי "החולי משתלט". עוד אמר הרב: "אנחנו מותקפים עכשיו על המצע הזה כאילו עזבנו את הציונות הדתית ונהיינו חרדים".