מצלמות התנועה חוזרות

המשטרה הודיעה כי מצלמות המהירות בכבישים, שהוקפאו בעקבות טענות על אי דיוקים בעבודתן, יחזרו לעבוד, לאחר שבדיקת מומחים קבעה כי הן מהימנות

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/10/18 21:37 ב בחשון התשעט

מצלמות התנועה חוזרות
מצלמת מהירות, צילום: Nati Shohat/Flash 90

אגף התנועה של משטרת ישראל הודיע היום (ה'), כי מצלמות המהירות בכבישים ישובו לתפקוד. זאת בעקבות בדיקה של מהנדסי הטכניון שקבעו כי המצלמות מהימנות. כמו כן נאמר בהודעה כי מי שקיבל דו"ח על פי המצלמות לפני שהוקפאה עבודתן, ועוד לא שילם אותו, יצטרך לשלמו עד ה-15 בנובמבר.

"כידוע, בעקבות סימני שאלה שהתעוררו בנוגע לפעולתה של מערכת מצלמות א'3, הוחלט לערוך שורת בדיקות מעמיקות ומקיפות על מנת לבחון האם מהימנותה של המערכת משביעת רצון", נכתב בהודעת אגף התנועה של המשטרה. "לאור זאת, נתקבלה בחודש יוני החלטה להקפיא את ההליכים המשפטיים ואת גביית הקנסות המתבססים על פעולת המערכת. אגף התנועה במשטרת ישראל מודיע כי מהנדסי הטכניון העבירו למשטרת ישראל דוח סיכום של ממצאי הבדיקות שנערכו לבקשתה למערכת המצלמות א-3. הדו"ח מלמד כי במערכת דיוק מדידת המהירות ודיוק ממוצע כלל הבדיקות עומד בדרישות ההמלצות הבינלאומיות".

במשטרה הבהירו כי הדו"ח הוצג  לפרקליטות המדינה, שהיא זו שהקפיאה את עבודת המצלמות. "בהמשך לבדיקה זו, ניתן אישור הפרקליטות להמשך ניהול דוחות המופקים ממערכת א'3 בבתי המשפט לתעבורה", הובהר.

"המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דוחות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים חייהם ואת חיי ייתר משתמשי הדרך", מסכמת ההודעה. "אגף התנועה במשטרת ישראל ימשיך לפעול בנחישות לצמצום עבריינות בכבישים ולהצלת חיים. סעו כחוק".