מצילים את מפעל חייו של הרב אטינגר הי"ד

שלושה חודשים עברו מאז שהרב אחיעד אטינגר נרצח בצומת אריאל. מפעל חייו, ישיבת עוז ואמונה בדרום תל אביב מנסה להמשיך את מצוותו של הרב אטינגר. הרב אלי סדן: "ראש הממשלה הבטיח שהוא יעשה כל מה שהוא יכול"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף מוסדות בני דוד 04/06/19 11:16 א בסיון התשעט

מצילים את מפעל חייו של הרב אטינגר הי"ד
צילום: כיפה

לפני כשלושה חודשים, נרצח הרב אחיעד אטינגר בפיגוע בצומת אריאל. באותו פיגוע רצחני, הרב אטינגר הי"ד השיב אש אל עבר המחבל, אך נפצע אנושות וכעבור מאבק של יממה, נפטר מפצעיו. הרב אטינגר עמד בראש ישיבת עוז ואמונה בדרום תל אביב, ומטרתה הייתה להגדיל את האור היהודי ואת לימוד התורה במקום שבו כבר כמעט ולא רואים יהודים ברחובות. עכשיו, אחרי מותו, וכדי להגשים את חזונו של הרב אטינגר, החל פרוייקט התרמה ארצי. גם מוסדות 'בני דוד' בעלי נרתמו לטובת גיוס הכספים והמשך קיום ישיבת עוז ואומנה.

כיום חיים בתל אביב כ-20 אלף מסתננים, בעיקר בדרום העיר. אך מכיוון שרשות ההגירה ועיריית ת״א לא מבחינות בין זר מהפיליפינים או מסתנן מאריתראה, ישנם נתונים שמדברים על מספר כפול מזה. ישיבת עוז ואמונה, ישיבתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד נמצאת בשכונת נווה שאנן שבדרום העיר, בלב אזור המחייה של המסתננים מאפריקה. בגלל הגעת המסתננים לשכונה, אופי השכונה השתנה לגמרי בשנים האחרונות. מעבר לכך שנתוני הפשיעה עלו בשנים האחרונות באזור, האופי והזהות היהודית כמעט ונמחקה בדרום העיר העברית הראשונה.

תרמו עכשיו למפעל ההנצחה

מטרה העיקרית של ישיבתו של הרב אטינגר ז"ל, היא לחזק ולשקם את השכונה ואת תושביה היהודים, להזרים דם חדש בעורקיה, ולהשיב לה את הצביון היהודי והרוחני. הישיבה מפעילה פעילויות בנושאי יהדות לרווחת תושבי השכונה.

צוות ההתרמה

צוות ההתרמהצילום: כיפה

כעת, שלושה חודשים אחרי מותו של הרב אטינגר, מוסדות בני דוד נרתמו לקחת את האחריות להמשך קיומה של 'עוז ואמונה' ולהקמת קבוצה חזקה לישיבה גבוהה כבר בשנה הקרובה. הרב אלי סדן, ראש מוסדות בני דוד בעלי נפגש בימים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי למצוא פתרון לפיתוח הישיבה. "כשראש הממשלה בא לבקר את משפחת אטינגר בישיבה, הוא שאל מה הוא יכול לעזור", מספר לנו הרב אלי סדן. "המשפחה אמרה לראש הממשלה 'זה שאבדנו את האבא, זה דבר אחד, אבל זה שהמחבל עלול להרוס את מפעל החיים של אבא זה בלתי אפשרי ואנחנו מבקשים את עזרתך', וראש הממשלה בפגישה הבטיח שהוא יעשה כל מה שהוא יכול, על פי החוק לעזור לפתח את הישיבה הזאת". דברי הרב אלי סדן. 

בפרוייקט "מאירים את דרום תל אביב - מצילים את מפעל חייו של הרב אחיעד אטינגר" מקווים להגיע ל-2 מיליון שקלים. כל תלמידי הישיבה נרתמו למהלך ויצרו מעין חמ"ל כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגיע ליעד שהציבו לעצמם, עד יום חמישי..

תרמו עכשיו למפעל ההנצחה