מצטרף נוסף לימין החדש: עו"ד יום טוב כלפון - יליד צרפת

ברקע אירועי האנטישמיות בצרפת, בימין החדש מצרפים מועמד יליד המדינה: "הגיעה השעה לקפוץ מדרגה ולהיות הקול של ציבור העולים דוברי הצרפתית בכנסת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 18:06 יד באדר א'

מצטרף נוסף לימין החדש: עו"ד יום טוב כלפון - יליד צרפת
איילת שקד, יום טוב כלפון ונפתלי בנט, צילום: הותר לשימוש

ראשי הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט מצרפים היום (ג') מועמד נוסף לרשימתם לכנסת - עו"ד יום טוב כלפון. כלפון, (32), נשוי + 2 ומתגורר בגבעת וושינגטון, נולד בפרבר סַרְסֶל שבפאתי פריז ועלה לישראל בגיל 18 כדי להתגייס לגדוד נצח יהודה.

ההצטרפות של כלפון מתרחשת על רקע אירועי האנטישמיות בצרפת. בתוך כך, בנט ושקד משיקים תכנית לאומית להעלאת יהודי צרפת ובלגיה לישראל. התכנית כוללת העלאת 50,000 יהודי צרפת ובלגיה לישראל, וצירופו, כאמור של מועמד יליד צרפת לרשימת הימין החדש.

כלפון, עו"ד במקצועו, בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ובימים אלו משלים לימודי תואר שני במדעי המדינה ותקשורת פוליטית מהאוניברסיטה העברית, שימש בשנת 2010 כנציג הפדרציה הספרדית בקונגרס הציוני העולמי.

בשנת 2016 הקים את תנועת 'עלֵינו' בראשה עמד עד הצטרפותו לימין החדש, שמטרתה קידום עולים בפוליטיקה הארצית והמקומית בישראל, על מנת לייצג ציבור זה נאמנה במרחב הציבורי.

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט: "אנחנו עושים היום צעד ענק אל עבר מהלך היסטורי. אחרי שנים שפספסנו את העלייה המופלאה של יהודי צרפת, אנחנו נחבק אותם קרוב. ליום טוב כלפון יש נשמה ציונית אמיתית והוא יהיה הקול של יהודי צרפת בכנסת ישראל. כלפון מצטרף היום לסיירת של "הימין החדש" כדי לחזק את תחום העלייה ולקחת את העשייה החברתית הענפה שלו קדימה".

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש, איילת שקד: "יום טוב כלפון הוא חלוץ ציוני בן זמננו. מי שעלה בגפו מצרפת למדינת ישראל בגיל 18 רק מתוך אהבת הארץ והזדהות עמוקה עם הציונות, ייצג בכבוד את עולי צרפת בכנסת ישראל".

המועמד הטרי, יום טוב כלפון אמר במסיבת העיתונאים כי: "הגיעה השעה לקפוץ מדרגה ולהיות הקול של ציבור העולים דוברי הצרפתית בכנסת ישראל. עוד כנער בצרפת, בהפגנות למען מדינת ישראל וכנגד אויביה האנטישמיים, הרגשתי את החיבור לישראל וידעתי כי בה אחיה את חיי הבוגרים. בגיל 18 עליתי לבדי כדי לשרת בצה"ל והרגשתי את הזכות להגן על ביתו של העם היהודי בגופי. כבר אז חלמתי להגיע לכנסת ישראל ולהמשיך לפעול למען עם ישראל והחברה הישראלית כולה. אני זכיתי להשתלב בישראל בצורה מופלאה ב"ה, וכיום אני רוצה להושיט יד לאחיי שממשלת ישראל טרם השכילה לסייע גם להם. ביחד עם ידידי, שר התפוצות נפתלי בנט, השר של עולי צרפת בממשלה, ועם שרת המשפטים איילת שקד – גם עולי צרפת יחזרו לנצח".