מפקד זרוע היבשה: "צה"ל בכשירות שיא למלחמה"

אחרי שצבא היבשה ספג מהלומה כאשר נציב קבילות החיילים, האלוף יצחק בריק טען: "צבא היבשה אינו כשיר למלחמה" מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, משיב מלחמה ומגן על מוכנות צה"ל לכל תרחיש: "זו אמירה שגובלת בחוסר אחריות". הראיון המלא יפורסם במוסף "ישראל השבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/18 08:44 יא בתשרי התשעט

מפקד זרוע היבשה: "צה"ל בכשירות שיא למלחמה"
מרוצה ומעט מודאג. האלוף ברק, צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, תוקף את האלוף יצחק בריק, על רקע הביקורת שלו כי הצבא אינו כשיר למלחמה. "זו אמירה שגובלת בחוסר אחריות". הראיון המלא יפורסם מחר (ו') על ידי הפרשן הצבאי של 'ישראל היום', יואב לימור במוסף "ישראל השבוע"

"צה"ל נמצא בכשירות הטובה ביותר למלחמה בעשורים האחרונים. אנחנו מוכנים לכל סוג של מלחמה בכל גזרה, ומי שטוען אחרת פשוט לא מבין את המקצוע", קובע מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק. עוד אומר האלוף ברק כי הכשירות של צה"ל עומדת כיום על שיעורים גבוהים מאוד. לדבריו, הקביעה מתבססת על מדדים מקצועיים, שכוללים את רמת האימונים, המלאים, החלפים, כוח האדם ועוד.

ברק התראיין בעקבות הביקורת הנוקבת שהטיח בצה"ל נציב קבילות החיילים, האלוף (מיל') יצחק בריק, שטען כי צבא היבשה אינו כשיר למלחמה. בריק, שיפרוש בקרוב אחרי עשר שנים בתפקיד, קרא בדו"ח שחיבר - והועבר לאחרונה לשרי הקבינט, לוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולצמרת צה"ל - להקים ועדה שתחקור את מוכנות צבא היבשה למלחמה.

נציבות קבילות החיילים היא יחידה במשרד הביטחון, שמטרתה לאפשר לחיילי צה"ל ובני משפחותיהם להגיש קבילה על כל מעשה או מחדל שנפגעו ממנו ולתבוע את תיקון הליקויים, וזאת שלא דרך צינורות הפיקוד הרגילים המקובלים בצבא.

בשנים האחרונות צבא היבשה לא נמצא במיטבו. המלאים הידלדלו, האימונים פחתו ואיתם האמון ביכולתו של צבא היבשה לצלוח עימותים צבאיים. הרמטכ"ל אייזנקוט מיקם את שיקומו של צבא היבשה בראש סדר העדיפויות והצליח למצב את צבא היבשה במקום טוב יותר. 

 האלוף ברק כעוס ופגוע מדברי הנציב: "כלי הבדיקה שלו חסרים, אבל הכי משגעת אותי האנונימיות בדברים שלו - אם הוא טוען שזה המצב, שישים הכל על השולחן ונבחן מי צודק". האלוף תוקף את בריק אישית:  "אני לא חושב שבריק שקרן, אבל הוא שם תמונת מצב שהיא במקרה הטוב לא נכונה. אין כאן 'בגדי המלך החדשים'. בגדי המלך שלנו מלאים. יש בהם חסרונות, ואנחנו עובדים לתקן ולשפר את מה שצריך"