מפקד אוגדת עזה: "חמאס הוא ארגון טרור ממומן ע"י איראן"

תא"ל יהודה פוקס שוחח עם תלמידים בשדרות וציין כי "תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שבמקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה, הוא משקיע בטרור ומנצל את האוכלוסייה לרעה". מאוחר יותר יתכנס הקבינט ביטחוני-מדיני

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/05/18 12:46 טז בסיון התשעח

מפקד אוגדת עזה: "חמאס הוא ארגון טרור ממומן ע"י איראן"
תא"ל פוקס מבקר תלמידים בשדרות, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת עזה, תא"ליהודה פוקס. ביקר היום (רביעי) בבית ספר בשדרות והתייחס לעימות האחרון ברצועת עזה.

"תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור ממומן ע"י איראן", אמר מפקד האוגדה כשהוא מלווה בראש עיריית שדרות, אלון דוידי.

לדבריו, "במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה, החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסייה לרעה". תא"ל פוקס הדגיש, "אנחנו כאן, צבא חזק, אנחנו נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר וללמוד למתכונת".

פוקס עם ראש עיריית שדרות, אנשי בית הספר והשלטון המקומי

פוקס עם ראש עיריית שדרות, אנשי בית הספר והשלטון המקומיצילום: דובר צה"ל

לסיום הוא דיבר על חלוקת התפקידים שבין המערכת הצבאית לזו האזרחית בכל הנוגע להתנהלות בהסלמה הנוכחית, "אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום. אלפי חיילים מהמודיעין, משיריון, מחיל האוויר ומהחי"ר נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם".

אתמול ובמהלך הלילה נורו לעבר ישראל 180 רקטות, חלקם יורטו וחלקם נפלו בשטחים פתוחים. הנפילות המסוכנות ביותר אירעו  בבית במועצה האזורית אשכול שנפגע באופן ישיר, בחצר גן ילדים במועצה ומגרש ספורט בנתיבות. בכל האירועים לא היו נפגעים.

עד כה, נפצעו באירועים השונים 4 בני אדם, בתוכם שלושה חיילים במצב קל עד בינוני. מאז שעות הבוקר המוקדמות השקט ברצועה נשמר ובמערכת הביטחון הבהירו כי במידה וחמאס יפר אותו צה"ל יגיב בעוצמה גדולה יותר מאשר אתמול. הערב צפוי הקבינט ביטחוני-מדיני להתכנס לראשונה מאז ההתחממות האחרונה בגזרת עזה.