"מפלגת שמאל עמוסת גנרלים", "חלופה לליכוד": תגובות לאיחוד לפיד-גנץ

בימין תקפו את ההחלטה על ריצה משותפת של חוסן חישראל ויש עתיד. הליכוד: "או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ, או ממשלת ימין בראשות נתניהו". בשמאל כצפוי בירכו. זנדברג: "מול ממשלת ליכוד-כהניסטים צריך ממשלת שמאל-מרכז ושמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/19 08:16 טז באדר א'

"מפלגת שמאל עמוסת גנרלים", "חלופה לליכוד": תגובות לאיחוד לפיד-גנץ
ינסו להפיל את נתניהו. אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון, צילום: ללא

במערכת הפוליטית התעוררו הבוקר (ה') למציאות פוליטית חדשה שעשויה להשפיע רבות על מערכת הבחירות, לאחר שבני גנץ ויאיר לפיד הודיעו על ריצה משותפת. בשמאל בירכו, בימין תקפו.

"הבחירה ברורה", נאמר בהודעת הליכוד, "זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

בבית היהודי-איחוד הלאומי אמרו כי "הבוקר הוכח כי פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין כולו. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תוכנית ה - 100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה - היחידה שניתן לסמוך עליה שתשמור על נתניהו בימין".

נתניהו ודרעי מטקסים עצה. ארכיון

תוקפים את החיבור במרכז. נתניהו ודרעיצילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

בש"ס טענו כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו. הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין  ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר כי "מהבוקר יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק ישראל ביתנו חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפייה הדתית".

במפלגת מכולנו תקפו את החיבור בין גנץ ללפיד ואמרו כי "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת כולנו נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים.  כולנו היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי.  ימין שפוי ואחראי.  ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

קיבלה תמיכה ספורטיבית

שמחה. זנדברגצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לעומתם, בשמאל בירכו על המהלך וראו בו צעד נוסף לכיוון החלפת שלטונו של נתניהו. "ברכות לאיחוד המרכז שיהווה חלופה לליכוד", אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שציינה כי "מול ממשלת ליכוד כהניסטים צריך ממשלת שמאל-מרכז ושמאל זה מרצ".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הוסיף: "מברוק לגנץ ולפיד! שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים  וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והניצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב".

מי שההחלטה השפיעה על דרכו הפוליטית הוא אלדד יניב שהודיע: "לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות. עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות".