התנאי של יעלון לגנץ: לא לשבת בממשלת נתניהו

הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ ומשה יעלון, צפויים לחבור למפלגה משותפת. שם חם נוסף שצפוי לחבור לשני הגנרלים הוא הרמטכ"ל לשעבר-גבי אשכנזי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/01/19 09:14 כא בשבט התשעט

התנאי של יעלון לגנץ: לא לשבת בממשלת נתניהו
בני גנץ, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון יכריזו ביום שלישי על הריצה המשותפת לכנסת ה-21. מסתמן כי גנץ יעמוד בראש הרשימה הדרישה של יעלון במו״מ שגנץ יתחייב לא להיכנס לממשלת נתניהו.

מערכת הבחירות הזו ידעה עד עכשיו פיצולים והקמת מפלגות חדשות. היום נודע לידיעות אחרונות כי מתחילים להתקיים גם חיבורים. גנץ ויעלון יודיעו כי הם מתחברים לרשימה משותפת כאשר גנץ בראש ויעלון מספר 2. על פי הדיווחים הדרישה של יעלון היא שגנץ יתחייב שלא לשבת באותה הממשלה עם נתניהו, דבר שגנץ נמנע למעשו עד כה. המחלוקת נפתרה כאשר גנץ הסביר ליעלון כי הוא מתכוון להתמודד בעצמו על ראשות הממשלה מול נתניהו. 

הרמטכ"ל הנוסף, שרבים מחזרים אחריו, הוא גבי אשכנזי. דרישתו של אשכנזי להיכנס לפוליטיקה היא שכל גוש המרכז שמאל יתאחד ויהווה אלטרנטיבה שלטונית מובהקת לנתניהו. השאלה היא האם אשכנזי יעמוד בדרישתו כאשר נראה כי חיבור כזה לא נראה באופק. 

כל אחד מראשי מפלגות המרכז-שמאל רוצה לעמוד בעצמו בראש הרשימה,ואינו מוכן להידחק לתחתית הרשימה. הסיבה לכך היא כי רבים רואים את מערכת הבחירות הזו כהכנה לבחירות שיתקיימו ב-2020, לאחר שנתניהו יאלץ לפרוש מתפקידו בגלל כתב האישום בתיקיו.