מפלגת העבודה נגד אמיר חצרוני

הפרופסור הפרובוקטור, שהתפרסם שוב ושוב בשל התבטאויות מעוררות מחלוקת, התפקד למפלגת העבודה, כדי "לחזק את האגף האנטי ציוני". אך המפלגה הודיעה: "אמיר חצרוני לא יהיה חבר מפלגת העבודה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 24/12/18 21:20 טז בטבת התשעט

מפלגת העבודה נגד אמיר חצרוני
אבי גבאי, אותו רוצה חצרוני להעיף, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

אמיר חצרוני יהיה חבר מפלגת העבודה? לכאורה, הפרופסור לתקשורת, שלימד בעבר באוניברסיטת אריאל, ונודע באמירותיו הבוטות והפרובוקטיביות, התפקד למפלגת העבודה באמצעות האינטרנט, וכעת הוא חבר מפלגה. חצרוני אמר ל'מקור ראשון', כי "אני רוצה לחזק את האגף האנטי ציוני במפלגה. לצערי הם הולכים יותר מדי ימינה ולמרכז. זה בלט עם התפטרותו של זוהיר בהלול, ולכן צריך לחזק את האגף האנטי ציוני". 

אמיר חצרוני, בן 50, נודע בהתבטאויותיו הבוטות והפרובוקטיביות כלפי מזרחים, מתנחלים, ואישים ספציפיים בציבוריות הישראלית. על עמיר פרץ, יו"ר העבודה לשעבר, כתב "אילו זה היה תלוי בי, עמיר פרץ ודומיו היו נשארים להירקב בבטחה במרוקו, אך את המציאות הדמוגרפית אי אפשר לשנות". עוד אמר לאחר הבחירות הקודמות: "אם לא היינו פותחים את הרגליים ללא סלקציה לכל מיני יהודים, וספק יהודים, וחצי יהודים ממדינות ליגה ג', בוז'י היה לוקח את הבחירות בהליכה. אמנם בלי עולים, הערבים היו מקבלים יותר מנדטים, אבל עדיף מיעוט גדול של אחמד טיבי על רוב של מירי רגב." כמו כן הודיע כי הוא יורד מהארץ בעקבות "הרדיפה של האקדמיה והתקשורת נגדו", אך לבסוף חזר ארצה.

עינת קליש-רותם

עינת קליש-רותם. ההשראה של חצרוניצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חצרוני רואה את הבסיס להצטרפותו למפלגת העבודה בתמיכתה בראש עיריית חיפה, עינת קאליש-רותם. לדבריו "העובדה שמפלגת העבודה הלכה בחיפה עם זעאתרה היא עובדה משמחת", אומר הפרופ', "הרעיון הזה שאתה מחרים עשרים אחוז מהציבור במדינת ישראל רק בגלל שהוא לא ציוני ולא רוצה את המדינה זה דבר שלא יעלה על הדעת. אני רוצה שבמפלגת העבודה יהיה קול שיגיד שהרשימה המשותפת כשרה לחלוטין לכל קואליציה. אין סיבה שלא לשבת עם טיבי, זועבי ועודה וכל מי שלא יהיה שם. הם נבחרים בדיוק כמו סמוטריץ'". 

אלא שלחצרוני יש בעיה. מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, כתב היום (ב') בטוויטר כי "אמיר חצרוני לא יהיה חבר מפלגת העבודה. נקודה. סתם עוד פרובוקציה זולה". זו אינה הפעם הראשונה שחצרוני, המלמד כיום באוניברסיטה טורקית, מנסה להתפקד למפלגת העבודה. בעבר ניסה חצרוני להתפקד למפלגה, והודיע על כך בפייסבוק, אך יו"ר המפלגה דאז, בוז'י הרצוג, מנע זאת ממנו. גם היום קיבל חצרוני הודעה מהיועץ המשפטי של המפלגה כי "חברות במפלגה מחייבת עמידה באמנת המפלגה וחוקתה, אשר תוכנן רחוק ממך כרחוק מזרח ממערב".

ערן חרמוני

ערן חרמוניצילום: גילי יערי, פלאש 90

אך הפרופסור לא מתכוון לוותר. בתגובה לערן חרמוני בטוויטר הוא כתב: "חרמוני - הייתי משוכנע שהלכת עם הבוס שלך לסוכנות, אבל מסתבר שנתקענו איתך. לא יעזור לך - אני אהיה חבר מפלגה על אפך ועל חמתך. ככה זה בדמוקרטיה. גם את הג'וב של הבוס שלך נבטל כשנסגור את הסוכנות, נבטל את חוק השבות, ונהפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן