מפלגתו החדשה של בוגי יעלון - תל"מ

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, הודיע על הקמת מפלגתו החדשה - מפלגת תל"ם - תנועה לאומית ממלכתית. יעלון: "הגיע הרגע בו אני מתייצב שוב כחייל של המדינה בהנהגת כח פוליטי עצמאי, כדי לקבל את אמון אזרחי ישראל, במטרה להחזיר את ישראל למסילה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/01/19 15:21 כה בטבת התשעט

מפלגתו החדשה של בוגי יעלון - תל"מ
יעלון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגות חדשות בכל מקום. מפלגתו החדשה של משה (בוגי) יעלון, מפלגת תל"ם, נרשמה היום (ד') ברשם המפלגות. על פי הדיווחים, יעלון תכנן להצטרף למפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, אך על פי הדיווח על עמית סגל ב'החדשות', לאחר הקמת מפלגת הימין החדש של בנט, החליט גנץ כי המצביעים של יעלון יעברו לבנט, והחליט לוותר על השותפות ביניהם. תל"ם היה גם שמה של מפלגתו של שר הביטחון משה דיין, בבחירות בשנת 1981.

בהודעת המפלגה נאמר: "תל״ם - תנועה לאומית ממלכתית, בהנהגת משה (בוגי) יעלון, הגישה היום בקשה לרישום כחוק אצל רשם המפלגות במטרה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ישראל. 

יו״ר תל״ם, שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, רא״ל במיל. משה (בוגי) יעלון: ״זהו יום חג, יום מרגש של בשורה לאזרחי ישראל, יום של תקווה מעורבת באחריות עצומה עבורי ועבור חברותי וחבריי לדרך.
הקדשתי את כל חיי למען הבטחת קיומה וביטחונה של מדינת ישראל. שרתתי את מדינת ישראל במדי צה״ל ועל ״אזרחי״ בכל זמן, בכל מקום ובכל משימה, לאורך גבולות המדינה ואף הרחק מעבר להם, תמיד בראש הכח, מחיל ועד רמטכ״ל, בתפקידי פיקוד קרביים תמיד בחזיתות העשייה המבצעית של צה״ל ובהמשך כמשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים וכשר הביטחון וחבר הקבינט המדיני ביטחוני. חונכתי וחינכתי לקחת אחריות בענווה ולהוביל, לתת דוגמא אישית ולעשות הכל למען הבטחת שלומה וקיומה של ישראל. הגיע הרגע בו אני מתייצב שוב כחייל של המדינה בהנהגת כח פוליטי עצמאי, כדי לקבל את אמון אזרחי ישראל, במטרה להחזיר את ישראל למסילה. האתגרים הפנימיים והחיצוניים הניצבים בפנינו מחייבים מנהיגות מחברת ומאחדת, מנהיגות מנוסה ואחראית שמסוגלת לתכנן ולבצע את מה שנחוץ בכל תחומי חיינו כאן ולהגן על זכותנו לחיות כאן בביטחון. 
הגיע הזמן למנהיגות אחרת! מנהיגות שתוכלו לסמוך עליה. 
אני עושה זאת מתוך מחויבות לדורות הבאים, מתוך כבוד לזכרם של חבריי, פקודי ומפקדיי שנפלו במערכות ישראל ומתוך תחושת שליחות עליונה. אני גאה ונחוש לעמוד בראש ״תל״ם - תנועה לאומית ממלכתית״ שטובת המדינה ואזרחיה ורק היא ניצבת לנגד עיניה״.
 
״הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה ה׳ דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם אלוקיךָ״ ( מיכה, פרק ו׳ פסוק ח׳)".