מפגש מרגש בין תושבת השומרון ללוחם שהציל אותה מפיגוע

י', שנטרל מחבל שניסה לדרוס חיילים ואזרחים בשומרון, קיבל תעודת הוקרה על פעילותו ונפגש עם אחת התושבות שהציל, "אני לא יכולה לתאר מה היה קורה אם לא הייתם מגיבים כל כך מהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 08:59 כג בטבת התשעט

מפגש מרגש בין תושבת השומרון ללוחם שהציל אותה מפיגוע
הלוחם עם התושבת שהציל, צילום: רועי חדי

לפני פחות משבוע ניסה מחבל לבצע פיגוע דריסה בשומרון. מי שהציל את השוהים בטרמפיאדה, סמוך לבסיס החטיבה המרחבית, היה החייל י', שקיבל אמש (ראשון) אות הצטיינות ממח"ט שומרון וראש המועצה, ונפגש לראשונה עם אחת מהתושבות שהציל.

מחבל הגיע בשבוע שעבר מכיוון שכם וניסה לדרוס בתחנת הסעה את הלוחמים שאיבטחו את האזור וכן מספר אזרחים. י' היה בין החיילים שפתחו באש והביאו לפציעת המחבל ויטרולו וכן להצלת השוהים במקום.

על פעולתו זו, קיבל הלוחם תעודת הוקרה מראש מועצת שומרון, יוסי דגן, וממח"ט הגזרה, אל"מ שגיב דהן, בה נכתב כי "על האומץ והעוז שהפגנת בסיכול פיגוע דריסה בחטמ"ר שומרון  בשם תושבי השומרון, אנו מבקשים להצדיע ולהוקיר על מסירות הנפש בהגנה על השומרון בפרט ועל מדינת ישראל בכלל".

אמונה מבורך, תושבת הר ברכה שניצלה מהפיגוע, אמרה לחייל בהתרגשות: "אני מאוד מודה לך, אני לא יכולה לתאר מה היה קורה אם לא הייתם מגיבים כ"כ מהר, אנחנו נמצאים הרבה בטרמפיאדות ואתה לא מדמיין שזה יקרה דווקא לך. מילים לא יכולות לתאר את הכרת התודה שלנו" י' סיפר למבורך שהיא עמדה בדיוק במקום בו ניסה המחבל לפגוע. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהעניק את תעודת ההוקרה בשם תושבי השומרון הוסיף כי "החיילים הפגינו אומץ לב ראוי לציון, והגנו בגופם ממש על תושבי השומרון ועל הארץ מילים לא יכולות להביע את הוקרת התודה שלנו לחיילים, שבזכותם במקום להיות עכשיו בביקורים בבתי חולים ואף גרוע מכך אנו כאן מחייכים וממשיכים את שגרת החיים. אנחנו מצדנו מבטיחים להמשיך בשגרת החיים, ההתיישבות והאמונה בדרך חזקים יותר מכל אויב. השותפות בין צה"ל להתיישבות תמשיך ואף תתחזק". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן