מפגינים שרפו וקרעו את תמונותיו של שר הפנים דרעי

המפגינים לטובת תושבי דרום תל אביב הסלימו את תגובותיהם לאוזלת היד של המדינה מול ההסתננות הבלתי חוקית מאפריקה ושרפו את תמונותיו של השר דרעי. השר בתגובה הגיש תלונה ליועמ"ש. ממטה המאבק נמסר:"איש לא קרא לפגוע בשר דרעי". ראש הממשלה קרא: "למעשים כאלה אין מקום בתוכנו״

חדשות כיפה מירב כהן 31/08/18 09:48 כ באלול התשעח

מפגינים שרפו וקרעו את תמונותיו של שר הפנים דרעי
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ההפגנה שהתרחשה אמש (ה') למען תושבי דרום תל אביב ונגד ההגירה הבלתי חוקית מאפריקה הסלימה לשרפת תמונותיו של שר הפנים אריה דרעי. 

תקופה ארוכה שתושבי דרום תל אביב כורעים תחת הנטל של המסתננים האפריקאים. לטענת התושבים הם אינם יכול להסתובב בבטחה ברחובות השכונות הדרומיות בעיר. אתמול נערכה הפגנה למלות שנה לביקורו של ראש הממשלה בשכונות והבטחתו לשינוי המדיניות. תושבי השכונות טוענים כי לא רק שלא נותר שינוי המצב אף החמיר. 

להפגנה אתמול הגיעו כ-400 אנשי דרום תל אביב. בהמלכה שרפו וקרעו המפגינים את תמונותיו של שר הפנים, שאמון על מדיניות ההגירה של ישראל. בנוסף קראו המפגינים לעבר ראש הממשלה לפעול למען פתרון הבעיה. מובילת המאבק שפי פז שאלה בכאב: "איך מרגיש אדם שארצו בוגדת בו?" ופנתה למפגינים בתשובתה: "כמו הקיא שמרוח על רצפת חדר המעצר. כמו היריקה של המסתנן בפנים שלך. כמו הכאב באמות הידיים מהאזיקים שלחצו. כמו הנרקומן שמתגולל בכניסה לבית. כמו ההבטחות הריקות."

"בנימין נתניהו, לפני שנה ושלושה חודשים אמרת לי 'אני מבטיח' ואני פחדתי כל כך להאמין לך. ואז, לפני שנה בדיוק, כאן בדרום תל אביב, חייכת ואמרת 'את רואה, הבטחתי וקיימתי' ולרגע מחקתי את כל האירוע המתוקשר, את העסקנות ואת הפוליטיקה מסביב ובאמת בחרתי להאמין לרגע. ואז חזר הפחד שליווה אותי עד אפריל. עד שהכול קרס. הפחד לקוות ולהשלות את האנשים השבורים.

https://www.facebook.com/OtefCentralStation/videos/313911002692405/ 

רא ההמשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע: ״אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו״

יו"ר סיעת ש"ס בעיריית תל אביב והמועמד לראשות העיר נתן אלנתן, הביע אף הוא הסתייגות: "שפי פז וחבריה ממשיכים במעשי הפרובקציה שלהם אבל הפעם חצו קו אדום. המעשים שנעשו הערב הינם הסתה חמורה שבגינה נרצח כאן בעבר כבר ראש ממשלה. אני קורא למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה בגין ההסתה החמורה".

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) הגיב גם הוא על שריפת התמונות: "הערב נחצה קו אדום ומסוכן נגד שר בישראל, כשקבוצת מפגינים בתל אביב שרפה את תמונתו של שר הפנים הרב אריה דרעי באקט של הסתה חמור ומקומם. כזכור, מעשים דומים הובילו בעבר לאלימות קיצונית ומסוכנת. אני קורא לכם שלא לעבור לסדר היום על המעשה החמור ולטפל בכל חומרת הדין במסיתים. אסור לשתוק על פעולות כאלה".

 ממטה המאבק "עוטף תחנה מרכזית" נמסר: "בתגובה להתבכיינות בסביבת השר דרעי - איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין. מה שאנחנו עוברים בשנים האחרונות מגמד את המיצג האמנותי שקיימנו היום במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים. ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד כרשות הגירה ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהרחובות שלנו, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים בגאווה מאחורי המחאה שלנו ותובעים צדק לשכונות"

השר זאב אלקין גינה גם הא את מקרי שרפת התמונות: "דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת. אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום"