מפגינים נגד הטרור בגוש עציון. חוליית מחבלים נתפסה

בצומת עמוס שבמזרח גוש עציון קיימו תושבים מהאזור הפגנה נגד מה שהם מכנים אוזלת היד של צה"ל כלפי זורקי האבנים באזור. לאחרונה חלה עלייה תלולה באירועי טרור האבנים באזור. במקביל, עצר צה"ל חוליית מחבלים שביצעה ירי אל היישוב מגדל עוז בשבוע שעבר

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/01/19 11:30 ה בשבט התשעט

מפגינים נגד הטרור בגוש עציון. חוליית מחבלים נתפסה
ההפגנה בצומת עמוס, צילום: ללא

עשרות תושבי גוש עציון הפגינו היום (ו') בצומת עמוס, המחברת בין מערב גוש עציון למזרח גוש עציון, בדרישה לשים סוף לטרור האבנים המשתולל לאחרונה באזור. שהם, אחת התושבות, סיפרה כי בשלושת החודשים האחרונים נזרקו אבנים אל רכבה חמש פעמים באותו מקום. רבש"צ אחד היישובים סיפר, כי בימים האחרונים דווחו 20 מקרים של זריקות אבנים מבית הספר הערבי שליד הצומת.

מפגינים נגד הטרור

מפגינים נגד הטרורצילום: ללא

מיכאל וסוזי לוריא, ממקימי הישוב פני קדם וממארגני ההפגנה, סיפרו שהם מרגישים שלאחרונה נראה כי הצבא למד להכיל את האירועים במקום להילחם בהם. המפגינים נשאו דגלי ישראל ושלטים "נתניהו - עצור את זורקי האבנים האמיתיים".

לדברי אורי ארנון, אחד ממארגני ההפגנה, אזור מזרח גוש עציון ומדבר יהודה הפך להיות "המזרח הפרוע". "הדרישה שלנו מקובעי המדיניות היא לקחת אחריות על הנעשה בשטח - בכל המובנים. גם הביטחוניים וגם הסביבתיים". במהלך ההפגנה נחסם הציר כשעה לתנועה ערבית, ומספר מפגינים אף ניסו להיכנס לתקוע הערבית, המהווה אחד מגורמי הטרור באזור. לדברי המארגנים, ההפגנות במקום יימשכו עד השבת השקט על כנו.

נעצרו מבצעי פיגוע בגוש עציון

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה''ל והשב"כ עצרו מחבלים שביצעו ירי לעבר היישוב מגדל עוז בגוש עציון, בשבת האחרונה.

המחבלים עלו על גג מבנה בכפר בית פג׳אר וביצעו ממנו ירי אל עבר היישוב מגדל עוז הסמוך אליו. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשודים זוהו על ידי תצפיתנית בחמ״ל החטיבה, שדיווחה על כך לכוחות, לוחמי צה"ל קפצו לכפר והחלו בסריקות, במקביל החלה חקירת האירוע ולבסוף בוצעו מעצרים.

אחד הנשקים שנתפסו

אחד הנשקים שנתפסוצילום: דובר צה"ל

התצפיתנית שזיהתה את המחבלים בעת ביצוע הירי, רב-טוראי זמניי טגניה, סיפרה: ״זיהיתי מספר חשודים שעלו על אחד הגגות בפאתי הכפר. לאחר זמן קצר הבחנתי בכך שיש בידיהם נשק, המשכתי לעקוב אחריהם והכוונתי את הכוחות לנקודה״.

מפקד הגדוד שהוביל את תפיסת החולייה, סגן-אלוף בני קטה, אמר: ״מדובר בסגירת מעגל מוצלחת שבוצעה בזכות עבודה מקצועית של התצפיתנית והלוחמים בשטח. נמשיך לפעול כנגד כל מי שינסה לפגוע בתושבי הגזרה״.