מפגינים למען ערכי המשפחה

כמאתיים חמישים איש הפגינו בקרבת קניון עזריאלי בתל אביב וקראו לקדם את ערכי המשפחה. האזרחים חילקו חומרי הסברה לעוברים ושבים וקראו לתת ביטוי לערכי המשפחה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/18 18:27 ח בטבת התשעט

מפגינים למען ערכי המשפחה
ההפגנה בתל אביב, צילום: לירן אוזן freeze

מאתיים חמישים איש הפגינו הערב בקניון עזריאלי בקריאה לחזק את ערכי המשפחה.

לדבריהם, בעולם המערבי מתרחש תהליך שבירת ערכי המשפחה המסורתיים, תהליך המחלחל גם לתוך החברה הישראלית ואף לחברה הדתית. ההשלכות הן קשות: הכרה בצורות זוגיות המנוגדות לערכי המשפחה, קידום הצעות חוק הפוגעות במשפחה בדרכים שונות, שגשוג של שיח חברתי מעודד ומחזק לתופעות שמביאות בהכרח לסחר בילדים ובנשים, וסיקור תקשורתי אוהד לכל פריצה של המסגרת המשפחתית. 

לטענתם, בשיח שנוצר רבים חוששים לדבר על אבא ואמא ומשפחה טבעית, שכן הבעת עמדה כזו הופכת אותם חשופים לביקורת קטלנית: הומופובים, חשוכים או סתם חסרי רגישות לאחר. מדינת ישראל נמצאת בסכנה של איבוד ערך המשפחה, יסוד מרכזי ששמר על קיומו של עם ישראל במשך כל הדורות.

https://youtu.be/_CIclUJ8Gu4 (צילום: לירן אוזן freeze)

המפגינים מתנועת "בוחרים במשפחה" מבקשים ליצור שיח יהודי, ערכי ומקצועי בנושא המשפחה. שיח שורשי שיתמודד עם תפיסות העולם הזרות וייתן מענה מעמיק ויסודי לשיח הקיים. 

פעיל בתנועת 'בוחרים במשפחה' חיים טייטלבוים אמר: "באנו לכאן היום על מנת לומר בצורה פשוטה,  אנחנו בעד המשפחה הפשוטה, בעד המשפחה היהודית, בעד הדגם שהעמיד עם ישראל כשלושת אלפים חמש מאות שנה. ילד זקוק לאבא וגם לאמא. האמירה הפשוטה הזו נעלמה מהשיח הציבורי. אמירה שהושתקה ובאנו לומר את האמירה הזו ולחזק את המשפחה".