מפגין חרדי זוכה מתקיפת שוטר - רק בגלל שלבש חולצה לבנה

בית המשפט המחוזי בירושלים לא השתכנע שהצעיר שנעצר בהפגנה לפני כשנתיים, אכן היה זה שביצע את שורת העבירות החמורות שיוחסו לו. הסיבה: פריט זיהויו המרכזי היה משותף למפגינים רבים אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/18 11:06 כד באלול התשעח

מפגין חרדי זוכה מתקיפת שוטר - רק בגלל שלבש חולצה לבנה
שוטר ומפגין חרדי. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה לפני מספר שבועות נאשם מתקיפת שוטר, הצתה ויידוי אבנים, והרשיע אותו בעבירה קלה בלבד. הסיבה לפער הגדול שבין כתב האישום לפסיקת השופט, הייתה חוסר היכולת להוכיח כי הבחור שנעצר אכן היה זה שביצע את העבירות, זאת בעקבות לבושו החרדי.

בחודש יוני 2016, כך עלה מפסק הדין שפורסם על ידי עו"ד רן שחם באתר 'פסק דין',  נערכה בירושלים הפגנה נגד גיוס חרדים. במהלכה, זיהו שוטרים שהגיעו למקום מפגין שהצית פח אשפה ויידה אבנים לעברם ולעבר כלי רכב.

לאחר הזיהוי, רדפו השוטרים אחר החשוד שברח לתוך מתחם בית כנסת במקום ולדבריהם, המפגין התנגד באלימות למעצרו ואף פגע פיזית באחד מהם. בבית המשפט הכחיש הנאשם כל קשר לאירועים שבגינם דלקו בעקבות אנשי המשטרה וטען כי ברח מאחר וחשש מהם. בנוסף אמר כי לדעתו טעו השוטרים בזיהויו מהסיבה שלבש חולצה לבנה, בדיוק כפי שלבשו מפגינים רבים אחרים.

זיכה את הנאשם. השופט רובין

זיכה את הנאשם. השופט רוביןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השופט אברהם רובין לא השתכנע שהנאשם שעמד מולו הוא אכן זה שביצע את כל אשר יוחס לו ואמר כי "נותר בליבי ספק סביר שמא אירעה טעות בתום לב בזיהויו של הנאשם" בקביעתו ציין כי המרחק הרב שהיה בינו לבין השוטרים לא יכול היה לאפשר להם לזהות אותו בבירור כמי שביצע את שורת העבירות שהופיעו בכתב האישום.

אחת הסיבות שהשופט בחר שלא להרשיע את המפגין בעבירות החמורות, הייתה העובדה שהשוטרים ציינו את החולצה הלבנה שלבש כפריט זיהוי מרכזי, זאת למרות שלחלק גדול מהמפגינים היו חולצות דומות.

השופט רובין בחר לזכות את הבחור מחמת הספק מהעבירות בכתב האישום, לרבות תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, אך כן הרשיעו בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, על רקע התנגדותו התוקפנית למעצר.