מעל קבר בנו: האב השכול מאבו גוש תקף את יהונתן גפן

עיסאם עותמאן, שבנו נרצח בפיגוע בהר אדר, יצא נגד התבטאויותיו האחרונות של המשורר בנושא הפלסטינים, "אם אתה כל כך מאמין בבעיה שלהם, תארוז ותפנה את עצמך מהארץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/03/18 09:02 יב בניסן התשעח

מעל קבר בנו: האב השכול מאבו גוש תקף את יהונתן גפן
תקף את דברי גפן. עותמאן, צילום: באדיבות המצולם

עיסאם עותמאן, ששכל את בנו יוסף בפיגוע בהר אדר, תקף היום (רביעי) את יהונתן גפן על דבריו האחרונים ומעך קבר בנו הטיח בו: "אין לך לב?"

עותמאן, ערבי שגר באבו גוש, איבד את בנו ששימש כמאבטח בפיגוע שאירע בספטמבר האחרון בו נרצחו מאבטח נוסף ולוחם מג"ב על ידי מחבל שירה בהם.

בסרטון שפרסם כשהוא פוקד את קבר בנו אמר שאל את עיסאם את גפן, "איך יש לך לב? אתה מעודד מחבלת כמו תמימי באמירות מטופשות ומעודד שהידים. תרגיש יום אחד מה אנחנו מרגישים, שחסר לנו בן, ולא יהיה לנו יותר בגלל ההסתות והפיגועים של המחבלים והמחבלות".

בהמשך הוא הציע לגפן לעזוב את הארץ אם הוא כל כך מבין את אלימות הפלסטינים, "ואם אתה כל כך מאמין בבעיה שלהם, תארוז ותפנה את עצמך מהארץ, כי הם לא מאמינים שיש לך זכות להיות כאן בארץ. לא יהיה שלום, אתה משלה את עצמך, תחשוב עוד הפעם".

כזכור לפני מספר שבועות כתב המשורר הישראלי שיר לכבודה של הנערה הפלסטינית שהכתה חיילים, עהאד תמימי, ובתחילת השבוע אמר כי הוא "מבין פלסטינים שהופכים לשהידים".

בארגון חוננו, אשר מלווה את עותמאן ביקשו לציין את דרישתו, לצד יתר המשפחות השכולות מהר אדר, להקמת ועדת בדיקה אשר תבחן כיצד הושבה גופת המחבל אשר רצח את בניהם. לטענתם, "פניות נוספות לשר הביטחון ולפיקוד הצבאי לא מקבלות כל מענה כבר תקופה ארוכה".